Ik weet niet of deze vraag hier goed geplaatst is, maar ik heht gaat om het volgende:

Ik heb een online inschrijfformulier, waaruit nu een mail binnen komt met de ingevulde gegevens.

Omdat het gaat om nogal wat inschrijvingen, zou ik willen weten of het mogelijk is de informatie automatisch in een database oid. te laten verwerken?

Hopelijk weet iemand hier meer van...

Thanks, Tim
Je zou gewoon dingen kunnen wegschrijven naar een database met:

mysql_query("INSET INTO tabelnaam (kolom1,kolom2) VALUES ('waarde1','waarde2')");

Uiteraard moet je dan wel een database connectie hebben gemaakt en moet er een table in de database zitten.
Ik ben redelijk nieuw op dit gebied en misschien is het handig als ik het nog iets meer uitleg.

Het gaat om een inschrijfformulier voor een tenniscompetitie:

http://stuwww.uvt.nl/lacoste/tct/competitie.htm

De info die daaruit binnen komt moet dan in een overzicht staan zodat snel alle inschrijvingen uit één bestand terug te lezen zijn.

Wat kan ik hier het beste voor doen?
Iemand een idee???
Je verdiepen in MySQL. Dat is een database waarin je al je gegevens online op kunt slaan. Net als PHP draait MySQL op je webserver. De gegevens van het formulier hoeven dus niet naar jou toe gemaild te worden, ze worden online in de MySQL database opgeslagen.

Als je een overzicht van je gegevens wilt, kun je een pagina maken die de gegevens uit de database toont.

Reageren