Hallo

Ik ben bezig met een script en ik krijg deze foutmelding: dbconn: mysql_connect: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)

Ik heb een config bestand en moet deze dingen invullen:
$mysql_host = "ik weet niet wat hier moet staan";
$mysql_user = "wewe6";
$mysql_pass = "95290414";
$mysql_db = "ik weet niet wat hier moet staan";

ik heb de database wewe6_localhost genoemd. Ik gebruik phpmyadmin en daar staat aan de linkerkant wewe6_localhost (35) dus dat moet de naam van de database zijn. Dus ik neem aan dat ie hier moet $mysql_db = "wewe6_localhost"; maar wat er bij $mysql_host moet staan weet ik niet. Als webhosting heb ik 100webspace.net daar heb ik sql en een database ondersteuning. Ik heb nog 1 ding en dat is MySQL 4.1.11-Debian_4sarge3 draait op mysql1.100ws.com als [email protected]

Ik weet dat er veel mensen zijn die weten wat ik in moet vullen bij $mysql_host = "ik weet niet wat hier moet staan";
ik weet niet wat hier moet staan

ga jij eerst maar eens een paar tutorials doorlezen...
ok zal ik effe doen maar ik had al gegoogled
Dan weet ik nog niks wat daar moet staan ik weet niet eens wat ze hier met host bedoelen. mijn naam zegt het al newbie.

Nu geeft ie dit dbconn: mysql_connect: Access denied for user 'wewe6'@'ws6' (using password: YES)
mysql_connect: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) wil zeggen dat je geen database hebt geselecteerd.

Met andere woorden:

$mysql_host = "localhost";
$mysql_user = "wewe6";
$mysql_pass = "95290414";
$mysql_db = "naam_database"; -> bv. 'mysql' of 'qw'

krijg je daarna mysql_connect: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (13) dan staan de rechten niet goed op je linux bak.
Alles werkt nu
de gebruikersnaam en de host
de host was mysql1.100ws.com

Reageren