hoi, ik heb een nieuwssysteem uit deze tutorial gebruikt en wat dinngetjes aangepast en het beveiligd met een login, tot zover werkt het.

link naar nieuwssysteem tutorial:
http://www.phphulp.nl/php/tutorials/3/52/

ik wil graag dat mensen maar 1x kunnen reageren op nieuws berichten, hoe doe ik dat?

ik had zo iets verzonnen, maar dat werkt niet :(

<?
$sql = "SELECT name,class FROM guildmembers WHERE id='".$_SESSION['user_id']."'";
	$res = mysql_query($sql);
    $row = mysql_fetch_array($res);
$checksql = "SELECT name FROM subscribers WHERE tid='".$HTTP_GET_VARS[id]."'";
   $checkres = mysql_query($checksql);
   $checkrow = mysql_fetch_array($checkres);
   if($_checkrow['name']!=$_row['name']) {
    echo "you have allready subscribed to this event!";		
}
else
 $query ="INSERT INTO subscribers (date,name,class,tid) VALUES ('".date('Y-m-d H:i:s')."','".$row['name']."','".$row['class']."','".$HTTP_GET_VARS[id]."')";
 mysql_query($query) or die (mysql_error());
 header("location:event.php?id=".$HTTP_GET_VARS[id]."");
?>
ip opslaan in db en dan functie uitvoeren dat hij maar 1 keer mag posten

ik weet niet hoe dit moet dus miss dat gevorderden je dan het script kunnen geven ;)
Je kunt ook werken met cookies!
Cookies is niet echt handig, als iemand zijn cookies weggooit kan hij alsnog reageren.

Wat ik zou doen is kijken of er al een reactie met een bepaald topicID is en vervolgens simpelweg het invulformuliertje niet meer laten zien.

Anders gaan mensen een heel verhaal tikken wat ze daarna niet meer kunnen plaatsen.
de gebruiker logt in, via z'n session id kan ik de gebruikersnaam op vragen uit de db, de gebruiker vult geen informatie in, maar geeft alleen aan of ie ergens aan mee wil doen of niet.

ip loggen slaat nergens op want je hebt lang niet altijd het zelfde ip adress en hij/zij kan ook inloggen via een andere computer.

ik wil dat iedere gebruiker max 1x kan reageren niet dat er maar 1 persoon 1x kan reageren

Reageren