Wat is de beste manier om je data uit MySQL te backuppen? zet hiet jouw manier neer!
De veiligste manier is om vanaf de command line de boel veilig te stellen. Zie de handleiding.
een databasedump in een sql file,
en de veilige mannier hiervoor is volgens mij, met het bijgeleverd command line programma. en dan een cronjob van maken.
Als je het DirectAdmin paneel gebruikt is dit handig:

http://www.phphulp.nl/php/tutorials/1/382/

En dan heb je dit ook nodig:

http://www.directadmin.com/features.php?id=512:
2. User Level Backups
CMD_API_SITE_BACKUP
method can be GET or POST.

###################
#list current available backup files
domain=domain.com (hidden value, doesn't affect the outcome of the backup, but is required)

###################
#create a backup
action=backup
domain=domain.com (hidden value, doesn't affect the outcome of the backup, but is required)

for the following items, include whichever ones you wish to include in the backup. The format is select0=<b>item</b>, where you would use select1=<b>item2</b> for the next item, etc.

domain
subdomain
email
forwarder
autoresponder
vacation
list
emailsettings
ftp
ftpsettings
database

See the Actual user backup page to see what each item does.

###################
#restore a backup
action=restore
file=filename.tar.gz

Include the desired items using the same select0=item technique as above. Use the action=view command from below to see what items are actually available to restore.

###################
#view a backup file's contained items.
action=view
file=filename.tar.gz

returns a list of selectable items (see the above list )

Gewoon een beetje experimenteren en je komt er vanzelf:)

ps als je een cron job gaat gebruiken zou ik het script dat je gaat gebruiken in de private_html zetten;)

-edit-

Ik gebruik het volgende voor mijn database backups(heb je wel het 'da_api.php'-bestand nodig van het bovenstaande tutorial).

<?php

include('da_api.php');
//het is een class dus we defineren het ook als een class
$sock = new HTTPSocket;
//maak verbinding met de server
$sock->connect('domain.com',2222);
//we moeten ook vertellen wie we zijn en dat we willen inloggen.
$sock->set_login('username','password'); // Van DirectAdmin

$sock->query('/CMD_API_SITE_BACKUP','domain=domain.com&action=backup&select10=database');

?>
Ik maak gewoon simpel elke dag een .sql bestand van mn DB
@Rob: Dat kan alleen wanneer je een kleine database hebt. Wanneer je een paar honderd MB of zelfs vele GB's moet backuppen, gaat dit echt niet werken.
Neemt dat niet veel meer ruimte in?

En dit is net zo makkelijk, omdat je dan het geavanceerde(re) en vaak sneller DiractAdmin systeem gebruikt:)

Reageren