ik heb het volgende stukje code
<?php
$query10 = "SELECT * FROM gebeurtenissen";
$result10 = mysql_query($query10) or die (mysql_error());
echo('<form action="'.$_SERVER['PHP_SELF'].'" method="post">');
echo('<tr><td align="left"><select name="toevoegengebeurtenis">');
while($row10 = mysql_fetch_array($result10))
{
echo('<option value="'.$row10['gebeurtenisnaam'].'">'.$row10['gebeurtenisnaam'].'</option>');
}
echo('</select>');
echo(' <a href="?page=gebeurtenistoevoegenaanvraag&id='.$id.'&gebeurtenis=keuze" onclick="toevoegendocument()">Voeg Toe</a></td></tr>');
echo('</form>');
?>
en nu wil ik hier met javascript uithalen welke optie geselecteerd is, want dan kan ik die in de url zetten. want met $_POST gaat het niet omdat het dan met een submit knop verzonden moet worden.
bedankt voor doorverwijzing naar je eigen topic Niek, maar aangezien ik nog nooit een regel javascript heb geschreven heb ik totaal geen idee hoe ik dit moet toepassen of hoe ik de variabele in mijn url laat weergeven.
<form method="GET">
<select name="selectval"><option value=1>Optie 1</option></select>
</form>
Als je het formulier verstuurd krijg je boven in selectval=value... (deze keer 1) dus dan heb je het goed
enkel nu is het probleem dat hij door de dubbele aanhalingstekens bij <script language="Javascript"> de url te vroeg afsluit.
hoe moet ik dit doen?
EDIT: de oplossing van Han gaat hier niet op denk ik aangezien er ook spaties en haakjes voorkomen in de waardes, en daar maakt hij plusjes en %28 enz. van waardoor de waardes van de opties veranderen wat niet de bedoeling is.
wel was hij goed gevonden, want ik had er geen moment bij stil gestaan dat het ook zo kon.