misschien een idee voor een tutorial waarin je een zoekmachine maakt?
ik heb er zelf wel behoefte aan want ik zou graag een simpel zoekmachinetje op mn site zetten, maar ik zou niet weten hoe ik er aan moet beginnen, ik heb alleen een mysql db gemaakt met een kolom trefwoord en een met url, voor de url of titel die bij dat trefwoord hoord...
zou iemand zoiets kunnen maken?
alvast hartelijk dank...
Dan moet je de rijen tellen met [php]mysql_num_rows[/php](), als het er meer dan 10 zijn, kan je een pagina scriptje gebruiken. Zo'n scriptje is hier wel ergens in de script library te vinden.
Een goede zoekfunctie maken is niet echt gemakkelijk. Je kunt je verdiepen in de FULLTEXT search van MySQL, maar die heeft wat beperkingen. Het grote voordeel is dat je met een FULLTEXT search kunt sorteren op relevantie.
Niet alleen op PHPhulp zijn tutorials over PHP en MySQL te vinden. . .
Graag wil ik je voorstellen aan Google.. Google is jouw allerbeste vriend.
Google verzint steeds weer iets nieuws voor jouw. Zo hebben ze bijvoorbeeld een eigen e-mail dienst, genaamd Google Mail. Of kortweg GMail.
Maar de belangrijkste functie van Google, is toch wel dat ze je door het internet kunnen laten zoeken. Het is heel simpel. Je beweegt je muis naar het rechthoek vormige invoerveld. Dan klik je op de (meestal) linker muisknop om het invoerveld te selecteren.
Nu pak je het toetsenbord en typ je in: M-y-S-Q-L f-u-l-l t-e-x-t s-e-a-r-c-h. Zonder streepjes, die geven aan dat je het moet spellen.
Als je dan nog geen Engels kan, druk je op het bolletje waarachter staat agina's in het Nederlands.
Dan druk je op de knop Google zoeken. Dan moet je ongeveer 0,35 seconden wachten en dan zoekt jouw beste vriend voor je uit welke websites er het best bij jouw ingetypte tekst passen.
Je kan google ook intergreren in je eigen website. Dan kunnen gebruikers in jou website zoeken met google. Zelf kan je niks beters maken dan wat google al aanbied, iedereen is bekend met zijn simpelheid, snelheid en betrouwbaarheid.
Een goede zoekfunctie maken is niet echt gemakkelijk. Je kunt je verdiepen in de FULLTEXT search van MySQL, maar die heeft wat beperkingen. Het grote voordeel is dat je met een FULLTEXT search kunt sorteren op relevantie.
[offtopic]
@Jan Hoe vaak heb je dat al gezegd hier :P???
[/offtopic]