hallo

Ik heb apache 1.3.31 met php 5.0.1 proberen te instaleren. (windows XP) Ik heb de bijhorende txt's gevolgd, en het scriptje
<?
phpinfo();
?>
werkt perfect. Maar een script met een echo zoals

<?
echo ("phphulp");
?>

toont een lege pagina, de php code is echter wel zichtbaar in de bron, op http://be2.php.net/manual/en/faq.installation.php vertellen ze mij letterlijk:

7. Unix/Windows: I have installed PHP, but when I try to access a PHP script file via my browser, I get a blank screen.

Do a 'view source' in the web browser and you will probably find that you can see the source code of your PHP script. This means that the web server did not send the script to PHP for interpretation. Something is wrong with the server configuration - double check the server configuration against the PHP installation instructions

en daar schiet ik niet echt mee op, kheb die opties al beetje zitten veranderen, maar het helpt niet echt
<?
echo "phphulp";
?>

Probeer zo even ;)
bedankt, maar het werkt niet, aan de syntaxis ligt het niet, want op servers als freepgs.com doet ie het wel, ik probeerde ook gedownloade scripts die ook door anderen worden gebruikt (phpfreaks.com)

nog suggesties aub?
Misschien een hele domme vraag, maar
A. Hoe is de extentie van je bestand?
B. Hoe roep je het bestand aan op je computer?

Als phpinfo() werkt zou de rest ook moeten werken.

Elwin
A. html ==> maar als ik een formulier heb met action =" bestand.php" vraagtie om te downen

B. zowel localhost als aanklikken in htdocs geeft hetzelfde resultaat
Als je een echo-commando wilt uitvoeren, moet het bestand wel .php zijn.

Ik vermoed nu dat je het bestand gewoon aanklikt in Deze Computer of iets dergelijks. Als het als PHP uitgevoerd moet worden, moet de parser, die via je webserver aangesproken wordt, wel aangeroepen worden.

Als je het bestand via http://localhost/ aanspreekt en het werkt nog niet, dan is de configuratie van je server toch niet in orde.

Elwin
ik doe het via localhost, en ik moet het bestand idd in php plaatsen (thx) maar nu nog het problem van het downloaden?
als ikin een form heb
<form method="post" action = "verwerken.php">

dan download hij dit bestand (verwerken.php) i.p.v. het uit te voeren

Reageren