ik heb naar een script zitten zoeken dat je zeg maar op de home page begint met het liedje
en als je dan naar een andere pagina gaat dat die zelfde liedje nog bezig is dus niet opnieuw begint
waardoor je gewoon alle paginas kan bekijken zonder dat je telkens het begin van het liedje hoort
dat alles gewoon achter elkaar door gaat ( van het liedje)
Naar mijn weten is dat alleen mogelijk als je met frames gaat werken. Gewoon een verborgen frame met daarin het liedje.
Misschien is er ook een javascript oplossing, maar ik betwijfel het. Aangezien je de complete pagina ververst, en dus ook opnieuw javascript genereert.
Mocht je een afschuwlijke hekel aan frames hebben (natuurlijk heb je dat!) dan kan je ook nog een popup creeren met daarin het muziekje. Maar dat heeft natuurlijk ook weer zo zijn nadelen.
Het voordeel van die popup is dan wel ook weer dat de bezoeker van je site kan beslissen of hij naar het liedje wil luisteren of niet (dan kan hij gewoon het venster sluiten). Ik vind het namelijk zelf altijd ontzettend irritant als er muziek op een site speelt die je niet kan uitzetten als je zelf naar muziek aan het luisteren bent.
Met Flash zal het ook wel gaan, als je je hele site in flash maakt :).
@PHP Newbie
AJAX mocht dan wel een wasmiddel zijn, het is geen vanish oxi action, aka 'wondermiddel'.
De enige oplossing is door een pagina continu open te houden. Dat kan inderdaad door frames, of een popup, of maar 1 pagina te gebruiken (hier zou je wel weer AJAX voor kunnen gebruiken, maar dat kost je dan wel zoekmachine-indexatie en bezoekers, niet doen dus. AJAX alleen waneer het nodig is)
In het geval van een popup, zou ik ervoor kiezen de popup pas te openen waneer de gebruiker op een link drukt. Dan heb je ten eerste geen last van pop-upblockers (mits je tenminste een fatsoenlijke gebruikt...) en de gebruiker heeft volledig eigen keuze, dus geen geïrriteerde bezoekers.