Ik heb een html formulier gemaakt en de gegevens worden opgeslaan in een mysql database. Op een andere pagina kan ik de gegevens lezen uit de mysql database.
Maar als ik een enter invoeg in het formulier (tekstvak) om naar een volgende regel te gaan word deze regel gewoon achter de vorige regel gezet in de database. Dus als ik dan op de pagina de mysql database gegevens ga lezen is het 1 doorlopende tekst en dan is er geen structuur in de berichten.
Ik denk dat nl2br() het probleem zou moeten oplossen (ik weet het niet zeker).
Ik heb het gelezen maar ik weet niet juist waar ik het moet zetten dit is de variable in mijn verwerkings script.
$omschrijving = mysql_escape_string(strip_tags($_POST['omschrijving']));

Waar moet ik de nl2br toevoegen
Ik heb het gevonden.
Ik moest hem hier zetten
$omschrijving = mysql_escape_string (nl2br(strip_tags($_POST['omschrijving'])));

Danku voor de hulp
Olivier schreef op 04.07.2006 18:53
Ik heb het gevonden.
Ik moest hem hier zetten
$omschrijving = mysql_escape_string (nl2br(strip_tags($_POST['omschrijving'])));

Danku voor de hulp

Nee, je moet die functie niet uitvoeren voor het de database in gaat, dan kan je het later enkel nog in webpagina;s gebruiken en niet meer voor andere doeleinden.

Zorg er dus voor dat je die functie pas gebruikt als je het uit de database haalt.
Daarover heb ik nu ook wel een vraag (ik stel ze hier omdat het er nu toch over gaat): als je gegevens (van bijvoorbeeld een gastenboek) in de database wilt steken, wat laat je er dan best op los van beveiliging? Je hebt namelijk zo ontzettend veel functies (mysql_real_escape_string(), strip_tags(), add_tags(), nl2br()...). Ik versta niet echt meer wat je nu moet doen voor je gegevens in de database steekt en wanneer je ze er weer uithaalt. Waarbij je ze er (1) uithaalt om te editten door de gebruiker en (2) om gewoon weer te geven op html pagina :s.

Ik versta niet helemaal wat je wanneer moet doen?

Reageren