hallo,
ik zoek een script dat laat zien hoeveel afbeeldingen je in een bepaalde map hebt staan (of op je hele site). Ik heb een site met foto's, en ik zoek een script dat laat zien hoeveel foto's er op mijn site staan.

Ook zoek ik een script dat aangeeft hoeveel keer een bestand al is gedownload.

Kan iemand mij helpen?

met vriendelijke groet,

Ruud
bij dat downlaod script moet je gwn telkens als er iemand op die link drukt dat hij in het database +1 doet :)
Een volledig script heb ik niet maar als je zelf wat van php kent stel ik voor dat je eens in de phpmanual kijkt naar opendir() en readdir().

Ik denk dat je hiermee het aantal files kan tellen. (Niet getest ;)).
<?php
$i=0
if ($handle = opendir('/path/to/files')) {
while (false !== ($file = readdir($handle))) {
$i++;
}
closedir($handle);
}
echo 'Aantal files:' .$i;
?>
bedankt snotty. ik heb dat scriptje geprobeerd, maar als ik dan de pagina waar het opstaat open, dan krijg ik de volgende melding:

Parse error: parse error, unexpected T_IF in /home/numenorean/www/test.php on line 11

waar ligt het probleem?
de ; achter $i=0 is vergeten..

<?php
$i=0;//deze dus
if ($handle = opendir('/path/to/files')) {
while (false !== ($file = readdir($handle))) {
$i++;
}
closedir($handle);
}
echo 'Aantal files:' .$i;
?>
hmm ik ben nog egt een newbie in php, dus ik snap er nie egt veel van:P

ik heb het 2de scriptje (Van robert) gebruikt en nou krijg ik dit:

Warning: opendir(): URL file-access is disabled in the server configuration in /home/numenorean/www/test.php on line 11

Warning: opendir(http://numenorean.phpnet.us/militair/): failed to open dir: no suitable wrapper could be found in /home/numenorean/www/test.php on line 11
Aantal files:0

er word al wel aangegeven dat er 0 files in staan, maar ik heb er 5 instaan:S
Ja, omdat '$i' daar leeg is, dus 0... de reden dat hij leeg is staat ook in de foutmelding: "URL file-access is disabled in the server" Oftewel, hij mag die bewerkingen niet uitvoeren.
hmm oke. ik weet niet hoe ik die bewerking wel kan laten uitvoeren, moet ik waarschijnlijk bij de host zijn.

maar in ieder geval bedankt voor de hulp
chmod via PHP of FTP...
Ligt inderdaad aan de host, die heeft dan file access op de server geblokkeerd.
moet het chmod 777 zijn?

Reageren