Hello,

Ik zit met een probleem ivm listboxes.
het is de bedoeling dat de gebruiker meerdere items uit een lsitbox kan kiezen en dat deze in mijn database worden opgeslagen in verschillende kollomen

Dus als voorbeeld:
Gebruiker kan uit 5 dingen kiezen en word opgeslagen in de database zoals het volgend,

$query= "INSERT INTO test ('sel1','sel2','sel3') VALUES ('?','?','?')";

Ik hoop dat jullie voor mij een oplossing weten want ik weet het zelf allemaal niet meer :)
Laat het in een array zetten en met een loop in een query plakken..
Ben nu ff te moe om een script te gaan schrijven.
kun je het niet beter zo maken dat je alle values in 1 kolom opslaat, en deze vervolgens explode d.m.v. een explode()? :)

Zo voorkom je dat je allerlei verschillende kolommen nodig hebt.. Je slaat dan gwoon het id nummer op van de item, die weer overeen komt met een item uit de tabel 'items' bijvoorbeeld..
Alvast bedankt voor de reacties!,

Bas zou het mogenlijk zijn om me wat meer info te verschaffen in verband met die explode, want dat zou zeer interesant zijn!,
nou zie:

tabel1 - cats
id = 1
naam = blaat

id = 5
naam = blaat2

Als je dan die checkboxes o.i.d. hebt, dan heb je dus:

1, 2, 3, 4, 5 bijvoorbeeld (als 5max. is)

dan schrijf je dat weg in db.. als alleen 1 en 5 gechecked zijn dan schrijf je dat zo weg:

1,5 (in een kolom in een tabel)

als je het uitleest, doe je het zo:

$cats = explode(",", $veldnaam_van_tabel);

$cats[0] = dan 1
en $cats[1] is dan 5

dan lees je uit de tabel 'cats' waar id = 1, en dan heb je blaat.. lees je uit de tabel cats waar id = 5 dan heb je blaat2 :)
Dit is fantastisch Bas!
Dat is net precies wat ik zocht!
Hartelijk bedankt voor je hulp!

Groetjes,

Laurens (heb enkel een andere naam omdat ik me even geregistreerd heb!)
Dom van me :) dacht even dat men login name zou verschijnen maar er komt gewoon men echte naam :-)
ow ow :) ik ben zo goed ;) ahum
lol :)

Reageren