n00b-vraagje:

Ik probeer een formulier aan te maken om zelf makkelijker bepaalde winkels e.d. in een database te zetten.

zie het voobeeld HIER

het probleem is echter; wanneer ik het formulier verstuur, dan worden alle waarden in de database gezet behalve de eerste.

De eerste "option value" selecteert eerst alle shopcategorieën uit een aparte db-tabel, alleen hoe laat ik deze de daadwerkelijke gekozen optie (shopcategorie) met het formulier meezenden?

Zie hieronder hoe het er nu uitziet:

<?php 
$query = "SELECT * FROM `shoplink_cat` ORDER BY `cat` ASC 
LIMIT 0 , 30  ";
    $sql = mysql_query($query);
    while($record = mysql_fetch_object($sql))
    {
        echo"shopcategorie <br><option value=".$record->cat.">".$record->cat."</option>"; 
    }
?>

note: onderaan (zie voorbeeldlinkje) laat ik een totaaloverzicht maken van de winkels die er in staan om te checken of de laatst toegevoegde er ook bij staat. Daar moet dus per regel een shopnaam en categorie staan, en die categorie slaat ie dus niet op.

<?

$sql = 'SELECT veld FROM tabel WHERE veld = "voorwaarde"';
$res = mysql_query($sql);
if ($res && mysql_num_rows($res) >= 1)
{
echo '<select name="inputnaam">';
echo '<option value="0">Kies een optie</option>';
while ($row = mysql_fetch_array($res))
{
echo '<option value="'.$row['veld'].'">'.$row['veld'].'</option>';
}
echo '</select>';

} else {
echo 'Geen resultaten gevonden!';
}

?>
Hmmm, gedaan. Geen succes overigens.

Wat zet ik dan in mijn sql?

$formulier = "INSERT INTO database_cat (shopcat, shopnaam, creditcard, paypal, ideal, rembours, incasso, overschrijving, billbuddy, paydutch, contant, wallie, minitix, mobiel, factuur, omschrijving, taal, link_shop, keurmerk) 
VALUES ('.$row['cat'].', '$shopnaam', '$creditcard', '$paypal', '$ideal', '$rembours', '$incasso', '$overschrijving', '$billbuddy', '$paydutch', '$contant', '$wallie', '$minitix', '$mobiel', '$factuur', '$omschrijving', '$taal', '$link_shop', '$keurmerk')"; 

Dan bedoel ik dus die .$row['cat']. achter values,
daar krijg ik dus deze melding:

unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!

ik zie het al!

'.row['cat'].' moet zijn '$inputnaam'

bedankt voor de reactie iig.

Reageren