Ik heb ff een lastig vraagje (misschien voor jullie niet). Het volgende is namelijk het geval.
Ik heb een site gemaakt waarbij de content uit een database wordt gehaald. Alleen moet ik nu op een bepaalde pagina als content een php script laten draaien om een tabel op te maken die gegevens uit een andere tabel van de database haalt. Is er een mogelijkheid om een waarde in de tabel van mijn content te zetten zodat deze bijvoorbeeld een ander pagina opent waar de script in staat en deze dan uitvoerd??
Misschien ff handig om erbij te zetten, mijn tabel waar de content uit wordt gehaald is van het type text.
als content een php script laten draaien om een tabel op te maken die gegevens uit een andere tabel van de database haalt.
Hier snap ik niets van.
Content is heel wat anders dan het uitvoeren van een script.
Ik krijg de indruk dat je bij een bepaalde waarde in de database, de content, andere data wilt ophalen uit de database. Dat kan alvolgt:
uitvoeren eerste query
if(content ==1){
uitvoeren andere query
zet restultaat op het scherm
}
else {
zet de restultaten van de eerste query op het scherm
}
Hmm ik zit ff na te lezen maar is idd onduidelijk:P
misschien ff ter verduidelijking.
mijn script om de data uit de database te halen heb ik.
<?
$tablename = "content";
$result = mysql_query("SELECT * FROM $tablename WHERE contentmenu = 4 AND contentsubmenu = 0 ORDER BY regelnr") or die (mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_array ($result))
{
echo ("<div class='content'>$row[4]</div>\n");
}
?>
Nu wil ik in de tabel voor de variabele $row[4] een waarde invoeren die bestaat uit een php script. De bedoeling van dat script is dat er een tabel wordt weergegeven die dan weer waardes uit een andere tabelname haalt.
Ik hoop dat het zo duidelijker is wat het probleem is en anders hoor ik het wel.
?
Onbekende gebruiker
06-07-2006 16:01
Als ik het goed begrijp heb je een variabelen met php code die je wil uitvoeren?