Ik ben bezig met het designen van een nogal strakke site, en daarvoor heb ik natuurlijk ook strakke fonts nodig. Nu heb ik al wat gezocht maar dat heeft weinig succes gehad. Weten jullie misschien een paar mooie strakke fonts voor me?

Alvast bedankt...
verdana
trebuchet MS

zijn de strakste webfonts
Oke, verdana ga ik denk ik idd gebruiken ja. Maar een iets specialere maar toch strakke font voor bv. mijn header en footer?
Ja alleen de grap is dus dat als mensen dat font niet hebben (en die kans is best groot met zo'n appart font) dan krijgen ze gewoon 't default font te zien -> times new roman. Mocht je zo'n font willen gebruiken moet je er een afbeelding van maken.
@Roy: Dat is bij ArendJan dan ook de bedoeling ;).
Je kan natuurlijk ook steeds een font bij je site steken maar daar ben ik absoluut tegen :).
wes schreef op 07.07.2006 12:53
ja als je dat als plaatje maakt is er zat te vinden

lees dan ofzo

verdana en trebuchet MS zijn algemene webfonts die kan iedereen zien
@Iedereen: Ik wil idd een strakke font voor o.a. de header en de footer, voor de rest ga ik denk ik Verdana gebruiken. In ieder geval allemaal bedankt, het gaat nu zeker lukken!
Roy schreef op 07.07.2006 13:01
www.dafont.com vind ik altijd een goede

deze gebruik ik ook altijd!

probeer trouwens veel te spelen met de letter-spacing en line height! zo geef je jou font net een ander tintje dan dat andere mensen doen!

Reageren