Hallo,
Ik heb een website die gemaakt is met een tabel (en soms daarin nog een tabel).
http://bf.web-share.nl is het adres

Het probleem is dat de tabel verspringt tijdens het laden van de pagina (wat ik heel vervelend vindt).

Afbeelding tijdens het laden van de pagina:

Vergroting

Afbeelding hoe het uiteindelijk is:

Vergroting

Weet iemand hoe dit kan?
Hoe hoe ik dit kan oplossen...?

Melroy van den Berg
Zo te zien treed het probleem enkel op wanneer de pagina aan het laden is....
Klopt dit of ondervind jij nog andere problemen?
Dat klopt.

Het is namelijk zo vervelend, omdat als je op een link klikt in het menu dan telkens de pagina verspringt. Aangezien elke pagina namelijk gekoppeld is aan de index.php (index.php?id=...).
Tabellen zijn eigenlijk niet bedoeld voor lay-out, maar goed...

De meeste browsers rekenen een tabel helemaal uit voor ze hem laten zien. Als je site dus opgebouwd is uit (bijvoorbeeld) drie losse tabellen, die op hun beurt weer tabellen bevatten, dan krijg je de eerste tabel in beeld zodra die is uitgerekend. Het kan zijn dat je browser dan nog bezig is om de tweede uit te rekenen en dat de uitkomst daarvan consequenties heeft voor de lay-out, waardoor er 'versprongen' moet worden. Je zou kunnen proberen om de lay-out in één grote tabel te stoppen en verder alleen maar met <tr>'s en <td>'s te werken.

Een nog betere oplossing, is leren lay-outen met CSS en divs, maar ik zeg er eerlijk bij dat het wel wat tijd kost voordat je daarmee vertrouwt raakt.
CSS gebruik ik al, maar worden div boxen ook niet stap voor stap ingelezen?

Ps.
Waar kan ik een goede site vinden met veel informatie over div boxen?
Maar het is onmogelijk om alles in 1 tabel te doen.
Ik kan het wel doen (het kan ook wel), maar dan gaan de kopje met de link aan de linkerkant zijn dan het zelfde als aan de rechterkant.

Een andere mogelijkheid misschien: om de afbeeldingen minder groot te maken (kb), dat de tabel zo sneller laad?
Melroy van den Berg schreef op 08.07.2006 12:46
CSS gebruik ik al, maar worden div boxen ook niet stap voor stap ingelezen?

Ps.
Waar kan ik een goede site vinden met veel informatie over div boxen?

Ik heb mijn div lay-outs nog nooit zien verspringen, dus ik ga er van uit dat de lay-out pas getoond wordt als hij helemaal uitgerekend wordt.

Nog een tip: geef bij alle plaatjes op je pagina expliciet een breedte en een hoogte op. Dan hoeft je browser die niet uit te rekenen en zijn er achteraf geen correcties nodig.

Een goede site over div lay-outs is bijvoorbeeld www.phphulp.nl ;-) Zoek bij de PHP tutorials, daar staan er drie over CSS.
ok bedankt voor de tips :)

Alleen heb ik aan alle afbeelding de hoogte en breede al opgegeven.

Reageren