Waarom wil die berichten verwijderen? Ze staan niemand in de weg, een database kan echt wel over weg met een paar miljoen records.
En vergeet vooral niet dat historie vaak goud waard is! Weggooien doe ik zelden, archiveren (in een aparte tabel zetten) nog wel eens. Maar dan heb ik het over gegevens die minstens een jaar oud zijn.
En wil je opschonen, voer de query dan uit wanneer je er aan denkt/even tijd voor hebt. Jouw systeem ligt er echt niet wakker van dat je een maandje even geen data hebt weggegooid.
Het gaat volgens mij om een PM systeem, waarom zou je dan hele oude mails willen bewaren?
Willem-Jan heeft de juiste oplossing al gegeven zie ik, dat is de enige juiste oplossing mijns insziens!
Het gaat indd om m'n pm systeem....
Ik laat de gebruikers duidelijk weten dat niet opgeslagen berichten met uiterlijk 7 dagen worden verwijderd.
Toch verwijder ik niet....hehe nu komt het he ;)
Ik heb namelijk ook een Sent mapje, daarin kunnen gebruikers nog eens nalezen aan wie ze een bericht gestuurd hebben.
Als ik de berichten verwijder kunnen ze ook niet meer worden gelezen door de persoon die ze heeft verstuurd.
Ik heb een kolom in m'n database en die heet "deleted"
query = SELECT .... FROM .... WHERE deleted = 0;
als het op 1 staat, lijkt het alsof ie weg is maar hij is het dan niet.
dus in principe bewaar ik alles. Ik ga het ook zo maken dat ik eens per maand ofzo de berichten die echt oud zijn verwijder, want die lezen de gebruikers zelf ook niet meer....
Ik zie echt niet waarom je dat doet? Het schijn verwijderen... wat is de logica daarvan. Laat ze dan na 1 maand verwijderen of verwijder zemeteen.
Over dat helderziend, je hebt laatst een topic geopend over je pm systeem dan getest moest worden, daar zal het wel van komen, en daarnaast voor wat anders zou je berichten willen verwijderen? Lijkt me logisch, ik denk niet dat je hotmail wilt na bouwen.