Nee, hoort niet bij de W3C standaard. De enige manier om ze zo te maken ik dat je plaatjes zou maken voor de scrollbar zelf, en de pijltjes en zo. Ik heb er wel eens JavaScripts voor gezien, maar die zijn erg ingewikkeld.
Ja, maar vanuit usability-oogpunt is de W3C standaard beter. Voor mensen met weinig computerervaring is het goed dat scrollbalken er altijd hetzelfde uitzien. Regel 1 in usability is: wat mensen gewend zijn, werkt.
Stel dat je bijvoorbeeld in je tekst een aantal dingen onderstreept om ze te benadrukken. Geheid gaan mensen er dan op klikken, omdat ze gewend zijn dat onderstreepte tekst een hyperlink is. Je standaard scrollbalken zien er in FF misschien lelijker uit, maar mensen zullen zeker weten hoe ze er mee om moeten gaan.
?
Onbekende gebruiker
08-07-2006 20:32
Ja, dat is natuurlijk wel weer waar.
Ik zit net iets leuks te lezen omdat ik ook het probleem heb met verspringende tabellen en ik las jouw antwoord daarop. Géén tabellen gebruiken maar css. Dat is me laatst niet gelukt en ik heb het er bij laten zitten. Maar ik wil het toch een keertje gaan proberen.
Kwam net een site tegen die ik nog door moet lezen maar ik zal hem je vast geven, waarschijnlijk ken je hem wel: stylesheets