Hallo iedereen,
Ik heb een website bij funpic.
Maar er word veel gestole van me website.
En iemand zij je moet een images map maken en die met een 403 doen ofzoiets.
Klopt dit ?
Als het klopt hoe doe je dat dan ?
Een alternatief is om er een watermerk in te zetten en hiervoor kun je bij de tutorials hier op deze site een interessante les over vinden hoe je dit doet.
Ook kan je d.m.v. een grafisch programma je eigen watermerk erin zetten.
Ben het ook met mijn voorganger eens dat wil je niet dat er niets van je wordt "gestolen" is het wellicht handig om de pictures niet op het WWW te zetten of in een beschermde omgeving.
Alhier een oplossing om hot-linking tegen te gaan.
Dit in een .htaccess zetten en in de images map plaatsen, en de map kan niet meer geopent worden door iets anders dan jouw website:
Order Deny,Allow
Deny from all
Allow from 127.0.0.1
Heb het even uit mijn hoofd gedaan, ben niet helemaal zeker of het zo werkt zoals ik bedoel
Om plaatjes van je site niet meer te kunnen opslaan zijn geen betrouwbare methodes. Wel kan je dus een watermerk over je afbeelding heen zetten dmv PHP, zodat je images in de map nog normaal blijven. Dit kan met de GD extensie van PHP. Er zijn denk ik wel scripts te vinden die jouw pagina doorlopen en de images zoeken en er een watermerk op zetten, maar dat vergt denk ik wel aardig wat aanpassingen aan je website (bijvoorbeeld alle ouput eerst in een variabele zetten, en pas aan het eind van de pagina echoën, uiteraard nadat je de plaatjes een watermerk hebt gegeven).
Maar het zou kunnen dat funpic geen GD2 geinstalleerd heeft, maar dat zou je gewoon even moeten proberen.