Wat onder w98 wel probleemloos werkte, krijg ik onder w2000 niet voorelkaar en dat is xampp. Wat ik er al van begrepen heb is dat het met die port80 te maken heeft.
Nu heb ik hier al gelezen dat je die op de router cq firewal open moet zetten.
Echter, omdat ik xampp puur als 'stand alone' ontwikkel omgeving wil gebruiken, zou ik graag willen weten of dat in deze situatie ook relevant is en of daar een andere oplossing voor is :)
Opgelost
(uit de faq van xampp)
De boosdoener was Skype, deze houd namelijk standaard poort 80 en 443 bezet als uitwijk haven. Deze heb ik in Skype ínstellingen uitgezet. Daarna alles opnieuw geinstalleerd en nu werkt het :)
Opgelost
(uit de faq van xampp)
De boosdoener was Skype, deze houd namelijk standaard poort 80 en 443 bezet als uitwijk haven. Deze heb ik in Skype ínstellingen uitgezet. Daarna alles opnieuw geinstalleerd en nu werkt het :)
Skype kan idd een boosdoener zijn, maar normaalgezien als Xampp als system service wordt gestart, pakt hij poort 80 voor dat skype die kan pakken. en is er schijnbaar geen enkel probleem. enkel als ge Xampp later als skype opstart zou dit een probleem kunnen opleveren.
Tot op heden start skype auto op met start up en dat kan ik natuurlijk veranderen in handmatig. En deze dan pas opstarten als ik xampp heb gestart.
Dat is ook een mogelijkheid, maar dat doe ik alleen als het nodig mocht blijken.