Hoi,

Ik ben een webserver op Ubuntu linux aan het opzetten, zodat ikzelf en een paar vrienden er goed php op kunnen proberen. Ik weet dat bestandsbeheer in PHP mogelijk is. Mijn vraag is daarom hoe ik ervoor kan zorgen dat de verschillende gebruikers op mijn server niet elkaars mappen kunnen inzien via PHP. De gebruikers hebben allemaal een eigen virual host. Ik heb ergens gelezen dat je hiervoor in je PHP.ini bestand met Basedir aan de gang moet, maar hoe?
je wilt dus een jail maken voor iedere gebruiker? en het moet in php? (apache heeft namelijk genoeg eenvoudige virtual host functies)..

je kan met .htacces werken enzo.... maar kijk eens naar vhcs2 gratis pro hosting pakket.
LETOP!!! Zitten bugs in!!!!!

Het is leuk om te testen en verschillende websites op te zetten maar niet veilig!
Zet er dus ook geen grote belangrijke site's op!
Voor n00b's is het niet te hacken maar het is te doen! en anders moet je een betaald systeem nemen..... maar vhcs2 is goed genoeg ik draai het ook!
niek schreef op 12.07.2006 16:43
je wilt dus een jail maken voor iedere gebruiker? en het moet in php? (apache heeft namelijk genoeg eenvoudige virtual host functies)..

Ik heb de virtual host's al lopen via apache2, maar hoe maak ik daar een jail van?
Als je wilt dat de website's elkaar helemaal niet kunnen zien zul je elke site zijn eigen jail moeten geven.
ja maar hoe doe ik dat?
Edit: Sorry, ik gooi twee topics doorelkaar.
[google]howto jail apache[/google]

Reageren