Hallo,

met behulp van een query haal ik bepaalde gegevens uit een tabel.

er kunnen in de tabel 2 verschillende gegevens staan, namelijk "fietsen" of "autos"

indien de query uitgevoerd word komen er op de resultatenpagina divers gegvens over autos en fietsen met de daarbij behorende omschrijving.

tot zover gaat alles goed. Nu wil ik echter een plaatje van een auto laten zien als de omschrijving over een auto gaat en een plaatje van een fiets als de omschrijving over een fiets gaat.

nu heb ik daarvoor het volgende gescript, maar dat wilde niet werken:

if ($row['soort'] = 'fietsen')
{
$plimg = 'fiets.bmp';
}

else
{
$plimg = 'autos.bmp';
}

echter laat hij met deze code achter alle omschrijvingen een plaatje van fietsen of een plaatje van auto´s zien.

maar hij moet dus adhv de row "soort" bekijken welk plaatje hij achter de omschrijving zet.

het plaatje geef ik vervolgens zo weer:

src="<?php echo $plimg; ?>"

iemand een idee wat ik fout doe of hoe ik het handiger kan doen ?
Ik zou gifjes of png gebruiken.

Maar staat die echo op de goede plaats? Heet je tabel wel exact 'soort' en is de inhoud ook exact waar je op test?
Bij if , een vergelijkingstest, moet je de dubbele == gebruiken ! !
anders een toekenning die altijd TRUE opleverd.
ruud schreef op 14.07.2006 22:46
Bij if , een vergelijkingstest, moet je de dubbele == gebruiken ! !
anders een toekenning die altijd TRUE opleverd.

Heel goed. Ik had daar totaal overheen gekeken.
bedankt voor de tips. ik heb de plaatjes inmiddels omgezet naar gifs.

tabel heet inderdaad precies "soort" !! Ik zal het eea proberen met de dubbele = tekens en laat asap weten of het werkt.

die link is overigens ook top..heb hem meteen bij mijn favo´s gezet
ah ik heb het gevonden..achteraf gezien is de oplossing heel logisch maar ja dat is natuurlijk altijd zo.

ik had de bovenstaande code niet in de while loop gezet waardoor hij dus alleen naar het eerste resultaat keek en niet naar elk resultaat opzich

Reageren