Ik heb een afbeelding van een vogel, met een achtergrond erbij. Nu wil ik alleen die vogel hebben zonder die achtergrond, hoe maak je dat?

Alvast bedankt!

Er zijn een heleboel manieren voor, maar in Photoshop is de bekendste toch wel de magicwand tool, maar deze werkt soms niet zonder andere aanpassingen te doen.

Je kan het beste even photoshop tutorial sites afzoeken.
De magicwand tool is daar de beste optie voor, maar let er dan wel op dat de achtergrondkleur niet te dicht bij de kleur van de vogel komt, omdat dan ook een deel van de vogel wordt geselecteerd.

De "magicwand" selecteerd automatisch alles van (ongeveer) dezelfde kleur dat vastzit aan het punt waar je op klikt.

Vaak blijft er wel een klein deeltje/ randje achter om de uitgeknipte afbeelding: --> inzoomen en met de hand weggummen:)
Maareh, hoe knip je het er dan uit?
druk op delete.. (staat in mijn tut..)
Volgens mij heb je ook nog de extract-tool, die staat in het 'filters' menu (gok ik, ik heb nu net even niet genoeg zin om dat programma op te starten.)
Je kunt het beter nog anders doen, met maskers.
Dan heb je namelijk het voordeel dat als je teveel hebt weggehaald je het weer terug kunt zetten.
Kan je voor het terugzetten in Photoshop niet gewoon CTRL+Z gebruiken? Of bedoel je als er in het begin ergens toch net te veel is weggehaald?
@ Robert: tuurlijk, PhotoShop heeft een undo functie (een multiple zelfs) maar met maskers gaat het veel gemakkelijker. Wat je wilt laten zien, kleur je wit. Wat weg moet, kleur je zwart. Dus als je bij stap 23 er achter komt dat je bij stap 3 iets fout gedaan hebt is er niets aan de hand. Met de undo-methode kun je stap 4 t/m 23 opnieuw gaan doen als je stap 3 gaat herstellen.
Oké Jan, das duidelijk voor me :) (volgens mij moet dat ook kunnen in Fireworks, maar dat moet ik nog eens uitvogelen)

Reageren