Weet iemand een goede tutorial, waar goed in uitgelegt staat hoe je van je site (al mooi gesliced in aparte images) deze perfect omzet in een layout (met tables)?
Dreamweaver heeft zo zelf een "layout opbouw functie" maar daar geraak ik niet echt wijs mee.
Tip: design niet met tabellen maar leer CSS. Je code wordt slanker dus je pagina's laden sneller en je sites worden eenvoudiger te onderhouden. Je moet wel wat tijd investeren, maar dat betaalt zichzelf dubbel en dwars terug.
Kijk eens op www.csszengarden.com om te zien wat er allemaal mogelijk is met CSS.
Okee, wat je wilt ;-)
Heb je PhotoShop? Dan heb je ook ImageReady. Vanuit ImageReady kun je vanuit een gesliced plaatje automatisch HTML laten genereren.
Je maakt een layout, en sliced hem met de Slice Tool, en je doet: File -> Save for Web
Dan zie je al je stukjes. Even Ctrl+A om alle stukjes te selecteren, je kiest opslaan. Dan staat onderin settings: Daar kan je voor other kiezen, daar kan je wat instellingen aanpassen (zoals naam afbeeldingen e.d.)
Als je de instellingen goed heb gezet, kies je bij type images + html. Je slaat hem op als (bv) index.html en je hebt een hele slome pagina.
Vanuit photoshop kun je ook CSS genereren. Maar ik raad toch echt aan deze zelf te gaan maken, de css kennis van photoshop is namelijk nogal beperkt :P
Waarom zou je eerst gaan leren met tabellen te designen, als je toch van plan bent later over te stappen naar divs/css? Dan leer je je eerst het een aan, om het vervolgens af te gaan leren en wat nieuws te leren.
Ik wil niet die save for the web gebruiken want die code trekt op niet veel, als je contentvak wat groter wordt heel je site verneukt omdat deze niet mooi mee uitrekt enzo. En ik zal wel voor de css gaan jullie hebben me overtuigd:). HEb je daar goede tuts voor, buiten diegene dat er hier al op phphulp staan?