Hallow,

Ik heb nu mijn Apache WebServer geinstallerd.. alles werkt nu.. Apache, PHP, MySQL + PHPMyAdmin.

Alleen bij alle webhost's kunne ze accounds aan maken.. Hoe doe ik dat :S Hoe kan ik een accound aan maken voor 1 persoon die dan kan uploade..

Dan had ik nog een vraag.. Hoe zet ik FTP werkend op m'n webserver??

Zijn er voor deze 2 dinge tutorials?? Zo ja, kunnen jullie me de link dan geefen plz?
Om een FTP server op te zetten kan je bijvoorbeeld FileZilla Server downloaden en installeren, poort 20 en 21 forwarden en je hebt je FTP server.

Die andere vraag weet ik zo 1,2,3 niet. Ik denk dat het met [php]system[/php]() kan, maar hoe weet ik niet.

Iig kan je met de FTP server ervoor zorgen dat leden alleen in bepaalde mappen kunnen komen, dus in jouw geval alleen hun eigen map.
FileZilla is dat niet gewoon een ftp programmatje? ik heb hem gedownload en kan niets vinde hoe ik FTP op mijn webserver kan late Runne...
Rick ff goed lezen:
Filezilla server.
En voor dat andere kun je beste een controle panel installeren als cPanel of DirectAdmin
Het is onduidelijk of je onder linux of windows draait. Cpanel of directadmin lijkt me in dit geval wat overdreven. Bovendien is dat niet gratis software, met best dure licenties.
Jah.
Ik hoef eerlijk gezegt geen Pannel..

Ik draai het op Windows..

Edit:

Ah, fout van mij.. heb FileZilla gedownload ineplaats van FileZilla Server :)
Het werkt. Thx allemaal..

Is er een manier om via PHP een accound aan te maken in dat programmatje zodat je een PHP script kan maken en dat als iemand zich aan melt dat je dan alleen zit hoeft in te voeren? :

FTP Username
FTP Password
http://ip/dirnaam

en nog wat..
En dat hij dan automatish in htdocs van apache een map aan maakt met de naam die de klant heeft opgegeeven en dat de PHP code ook een accound voor die klant aan maakt bij FileZIlla?

Ja er is dus wel een manier.. alle gebruikers staan in een XML bestand.
Alleen.. Hoe voeg ik via PHP dat toe.. ik maak hierover even een nieuwe topic onder PHP

Reageren