Waarschijnlijk kijk ik er gewoon overheen....
Hopelijk ziet iemand anders waar ik de mist in ga.

/CODE

function getDateForMysqlDateField() {
$date = getDate();
foreach($date as $item=>$value) {
if ($value < 10)
$date[$item] = "0".$value;
}
return $date['year']."-".$date['mon']."-".$date['mday']." ".$date['hours'].":".$date['minutes'].":".$date['seconds'];
}

// En deze functie gebruiken om een behoorlijke datum+tijd in een hidden input te noteren.

<?php echo "<input type="hidden" name="Datum" value = "$date" . " ?>

/END CODE

Most likely: I need more coffee ;-)

Wellicht dat iemand me kan wijzen op mijn fout(en)
Bij voorbaat hartelijk dank.

Jeroen

Escapen van de dubbele quote's in je PHP stukkie? Plus die punt die daar zomaar staat? En de punt-komma die je daar vergeten bent?

<?php echo "<input type=\"hidden\" name=\"Datum\" value = \"$date\" />"; ?>

En verder maak je wel je functie (die netjes de return geeft), maar waar roep je die aan?

Elwin
echo HTML met enkele quotes:

<?php echo '<input type="hidden" name="Datum" value ="'.$date.'" />'; ?>
Ik neem aan dat dit maar een deel van de code is Elwin ;-)

verder kun je beter enkele quotes gebruiken, zodat je de dubbele niet hoeft te escapen:

<?php echo '<input type="hidden" name="Datum" value = "'.$date.'" />'; ?>

[edit]
Zie ook bovenbuurman, ik tikte weer te veel
[/edit]
Dank allen :-)

Zal maar snel weer een bakkie gaan doen.
Ik denk het ook PHPNewbie, maar aangezien hij die functie maakt zal de value van de input eerder getDateForMysqlDateField() hebben als $date. Of de TS moet als eerste $date = getDateForMysqlDateField(); hebben gedaan, maar waarom zou je dat doen?

Elwin
Ik heb alleen zijn tekstfield aangepast zodat daar geen fouten meer inzitten, als hij nergens $date heeft aangemaakt, kan ik dat ook niet helpen,
Hmmmm, volgens mij zijn ze hier begonnen met het schenken van caffeine-vrij ofzo :-S

Datum is nu toppie, maar krijg melding dat de headers reeds zijn verzonden...

Heerlijk die uitdagingen op maandag :-D

Ach, die datum werkt nu iig, bedankt !

Greetz Jeroen
Elwin schreef op 17.07.2006 11:58
Ik denk het ook PHPNewbie, maar aangezien hij die functie maakt zal de value van de input eerder getDateForMysqlDateField() hebben als $date. Of de TS moet als eerste $date = getDateForMysqlDateField(); hebben gedaan, maar waarom zou je dat doen?

Elwin

@Elwin
Dat is inderdaad het geval, ik ben nl nogal lui aangelegd en $datum tiept iets sneller weg dan getDateForMysqlDateField() ;-)

Greetz

Reageren