Hallo ik zou voor een sportevenement reclame willen rondsturen. Ik heb via de bond een lijst van 2500 adressen. Wat is nu de beste oplossing om dezelfde mail naar al deze mensen te sturen.

alvast bedankt!
Rob Douwen
Maak een mooie lay-out voor die mail in HTML; download de PHPmailer en zet met behulp van een lusje(for, foreach) alle adressen in de BCC, stuur de email naar jezelf zodat de kans op echte spam kleiner wordt.

De PHPmailer kun je gebruiken om heel makkelijk dingen als BCC, HTMLbody en dergelijke te gebruiken. Eventueel zelfs bijlagen.

Houd er ook rekening mee dat vele online hosting bedrijven een stokje zullen steken voor het verzenden van zoveel mailtjes. Een andere optie is dat je het vanaf je thuisserver verstuurd, maar dan moet je er wel aan denken dat evenetuele plaatjes in de mails wel moeten verwijzen naar een server die altijd aanstaat. Dit hoeft overigens niet per se de server te zijn waar je de emails vandaan gestuurd hebt.
Enne... voor wat betreft de spammelding voor je server wat als gevolg geeft dat je server dan geblacklist wordt betekend dat voor de toekomst je het wel kan vergeten om nog maals een mailing rond te sturen gezien het gegeven dat je server dus geblacklist is en de post niet meer bij de geadresseerde aankomt.

Mijnsinsziens een mail sturen waarbij je de mensen die je de mail stuurt ook de mogelijkheid biedt om zichzelf af te melden middels een bijv. link in de (spam) mail.
Zorg dat er in het mailtje staat dat de adressen via de bond zijn verkregen, en dat ze zich uit kunnen schrijven bij de bond! (BELANGRIJK!).

Anders ben je strafbaar bezig en de acties die tegen spam worden ondernomen zijn steeds strenger. Vermeld DUIDELIJK hoe je aan het e-mail adres gekomen bent (waar de opt-in vandaan komt), en hoe ze er weer uit kunnen komen (opt-out).

Verder raad ik je aan zorgvuldig geformuleerde headers te gebruiken, en hier even onderzoek naar te doen, dit is onderandere een bepalende factor voor spam filters als spamassassin die op content oordelen.

Verder zou ik je aanraden een provider op te zoeken die de smtp server voor je kan doen, ook gewoon open kaart spelen en vertelen dat het om een mailing van 2500 adressen gaat en niet vanaf een adsl-lijntje te versturen. Dit heeft meerdere voordelen:

o Als je bericht als SPAM wordt genotified ben je thuis niet de sjaak.
o Berichten verstuurd vanaf rare smtp servers worden (als adsl of dialup lijntjes) vaker herkend als spam.
o Je hebt niet de kans dat je provider je dr uit knikkerd.

Verder:

Lees je even in:
http://www.optinoptout.nl/site/introductie.html
http://www.spamvrij.nl
Arend schreef op 21.07.2006 13:16
Zorg dat er in het mailtje staat dat de adressen via de bond zijn verkregen, en dat ze zich uit kunnen schrijven bij de bond! (BELANGRIJK!).

Anders ben je strafbaar bezig en de acties die tegen spam worden ondernomen zijn steeds strenger. Vermeld DUIDELIJK hoe je aan het e-mail adres gekomen bent (waar de opt-in vandaan komt), en hoe ze er weer uit kunnen komen (opt-out).

De straf op spammen is een waarschuwing indien je dat voor de eerste keer doet ...
Dus dat is niet zo een probleem ...
Als je dan nog een gepakt word voor zoiets ...
dan wil je er liever niet bij zijn ...

Het nadeel is dus inderdaad dat je achteraf het kan vergeten om nog eens zoveel mails door te sturen.

Dus zorg er inderdaad voor dat ze zich kunnen uitschrijven.
Dan zit je voor de 2de mailing save (voor moest je de eerste keer een waarschuwing gekregen hebben.)

mgv,
Steven
Gijs (Armorad) schreef op 21.07.2006 11:32
Houd er ook rekening mee dat vele online hosting bedrijven een stokje zullen steken voor het verzenden van zoveel mailtjes. Een andere optie is dat je het vanaf je thuisserver verstuurd, maar dan moet je er wel aan denken dat evenetuele plaatjes in de mails wel moeten verwijzen naar een server die altijd aanstaat. Dit hoeft overigens niet per se de server te zijn waar je de emails vandaan gestuurd hebt.

En is het misschien geen optie om de mails in kleinere pakketten van 100 te sturen ???

mgv,
Steven
Steven, voor die 2e post had je ook je edit knop kunnen gebruiken, en dingen als

Dus zorg er inderdaad voor ...

Zijn eigenlijk niet nodig, aangezien je al aangeeft dat het eerder is gezegt ;-)

Welkom verder ;-)
Voor massamail is php niet echt geschikt denk ik. Je hebt zat applicaties die massa mail versturen. (Google!).

PHP heeft namelijk een max execution time: na een bepaalde tijd houd het script ermee op, omdat die tijd is overschreden (30 seconden meestal volgens mij).
Pim Vernooij schreef op 07.08.2006 02:14
Voor massamail is php niet echt geschikt denk ik. Je hebt zat applicaties die massa mail versturen. (Google!).

PHP heeft namelijk een max execution time: na een bepaalde tijd houd het script ermee op, omdat die tijd is overschreden (30 seconden meestal volgens mij).

Ik dacht dat je dat kon omzeilen ( execution time ).
of toch verlengen ...

En lost het in kleinere deeltjes sturen dat niet op?
download een goede phpmailer en zorg dat je server klopt!

ik heb een aantal mailscripts lopen op de servers hier en een aantal komen dik boven de 10000 uit. Die gaan er in een minutje allemaal uit, waarna de mailserver ze binnen 5min allemaal wegheeft

Reageren