Wederom is mijn huis-tuin-en-keukenservertje er mee opgehouden ('waiting for root filesystem...' -> 1 minuut -> done -> failed) Ik heb al geprobeerd het te fixen, maar ik denk niet dat me dat gaat lukken en dat herinstalleren meer resultaat zal opleveren.
'Belangrijke bestanden' heb ik er al via een Ubuntu-live-cd eraf gehaald, dus dat is geen probleem. Ook is de server zelf niet echt van levensbelang, ik gebruik hem eigenlijk alleen voor testdoeleinden (spelen met servers/services in PHP, sockets en linux-specifieke dingen) En natuurlijk als stand-alone bittorrent-client.
En nu ik hem opnieuw ga installeren heb ik weer een paar keuzes. Debian? Torrentflux of iets anders, zoals Azureus? Apache2 met PHP module of LightHTTP en FastCGI en PHP via CGI?
Ik moet zeggen dat apt-get van debian echt goddelijk is. Torrentflux is leuk, maar erg bagger geprogrammeerd (kwa PHP/HTML dan) en dat merk je. En je moet alles eens geprobeerd hebben :)
Eisen:
- Moet gratis zijn :) (Open source dus)
- Headless (via ssh bestuurbaar, dus geen grafische interface of shell. Alleen bij de installatie heb ik een monitor, daarna zet ik hem lekker in de berging en daar kom ik alleen als er problemen zijn)
- moet draaien op mijn Pentium2 333MHz
- Er hoeft niets meer op dan afs (apple fileshareing), een bittorrent-client en een webserver + database + php. Dus een kernel+drivers+packagemanager-only installatie is ook een pré.
Iemand persoonlijke ervaringen of suggesties? Iets aan te raden?
736 views