Ik maak gebruik van een XML bestand met CSS voor de opmaak. De XML structuur ziet er zo uit:
<leveranciers>
  <leverancier>
    <naam />
    <adres />
    <telefoon />
  </leverancier>
  <leverancier>
    <naam />
    <adres />
    <telefoon />
  </leverancier>
</leveranciers>
Nu zou ik graag willen dat bij het afdrukken er geen page break voorkomt in het element <leverancier>, zodat alle gegevens van een leverancier bij elkaar blijven.
Nu dacht ik klaar te zijn met:
leverancier {
  page-break-before: auto;
}

Maar dit werkt helaas niet.

Iemand een oplossing
Hoe bedoel je precies bij elkaar? Onder elkaar? Naast elkaar?

Ik kan me herinneren dat in HTML je elementen naast elkaar kan zetten door ze display:inline mee te geven waar ze standaard display:block hebben. Het verschil tussen een div en een span als het ware.
Ik heb het nu over afdrukken.
Het element <leverancier> bevat verschillende gegevens zoals adres en telefoon. Als ik nu afdruk komt het voor dat op pagina 1 het adres staat en op pagina 2 het telefoon nummer.
Ik wil graag dat dit bij elkaar blijft.
Heb je al dit geprobeerd:

page-break-before: always;
afdrukken? op het scherm zetten? of bedoel je printen? (om eerlijk te zijn, ik snap niet wat je bedoelt...)
Die laatste denk ik, aangezien dat de enige met pagina's is.
Hij wil gewoon een blok tekst bij elkaar houden op 1 pagina als het geprint wordt.
Jan Koehoorn schreef op 26.07.2006 09:25
Heb je al dit geprobeerd:

page-break-before: always;

Had ik al geprobeeerd het probleem is dat er dan per <leverancier> een nieuwe pagina wordt gemaakt en ééntje soms maar 2 cm lang is, je hebt dan een bijna lege pagina en dat vind ik zonde.
Ik snap het. Ik heb net even zitten testen, maar hij wil inderdaad niet meewerken. Ik dacht even dat deze wel zou werken:

page-break-inside: avoid;

maar nope.
Iemand nog een idee?

Reageren