Niet echt een aanvraag vor een script maar goed...
Is het geen idee om een CMS te maken waarbij je alle voor ons bedenkbare systemen/scripts online kunt toevoegen. Iemand download het basissysteem, daarna gaat hij kijken welke functies hij wil. Die download hij. Upload ze, en via het admin panel beheert hij ze. Als we allemaal samenwerken, kunnen we een systeem maken, waarbij alle scripts gemakkelijk op elkaar zijn aan te sluiten.
Goed idee? Zoja, geef aan of je mee doet, zonee, geef sugesties.
Misschien een categorie hier bij de scripts, waar je de verschillende funties kunt downloaden...
Ik ken het concept, maar je loopt tegen een enorm probleem aan in een comunity zoals deze: niveau
Stel dat ik zoiets zou doen, dan zou alles in PHP5 OOP moeten, op een efficiente manier, met een basis-framework dat alle benodigde basis-functies levert en zo opgebouwd is dat het makkelijk is uit te breiden. Dus events, modulair, vervangbare functies (prototyping, zoals in Javascript?) design patterns enz.
Maar ik denk, nee, ik weet dat een overgroot deel die er graag aan mee zouden willen werken daarop afknappen. Veel te ingewikkeld! (wat natuurlijk helemaal niet waar is waneer je de logica erachter eenmaal gevonden hebt ;)
Dus, als je er mee wilt beginnen, begin dan eerst met het bedenken van een systeem dat zo uit te breiden en aan te passen is dat iedereen zo veel mogelijk vrijheid en intercompatibiliteit krijgt.
Het princiepe van samenwerken is een leuk idee en erg leerzaam voor velen, het is namelijk niet zo dat je met 10+ man op msn kan gaan zitten en dat de rest vanzelf gaat.
Als ik denk aan samenwerken dan denk ik bijv. aan iets als UML. En wat dat betreft ben ik het dan weer eens met Jelmer dat daarvoor wellicht het niveau ontbreekt. PHPHulp is nou eenmaal bedoeld voor iedereen :).
Persoonlijk zou ik zo'n project ook niet willen doen met veel mensen. Ik zou de basis opbouwen met een kleine groep en vervolgens de rest loslaten op modules, verbeteringen en andere zut.
Ik heb enorm veel vrije tijd in Kenia om mijn niveau ook omhoog te krikken. Mijn bedoeling is dus af te stappen van a->z php methodes en ranzig programmeerwerk en mijn 3 maanden tot de diepste van OOP, XML, Template systemen etc etc te laten duiken.