Hallo,

Ik heb mijn layout in psd formaat laten maken, maar de maker raadt mij af om div's te grbuiken, omdat ik dan een verneuqte lay krijg als ik margins en paddings gebruik.
Hij zegt dat tabellen beter zijn
Maar wat zeggen jullie ervan? Ik dacht dat tabellen niet voor layouts waren...

Greatzz,
Jonathan
Hier is al eens een topic over geweest. De meeste zeiden toen div'jes. . .
Jip schreef op 01.08.2006 15:52
Hier is al eens een topic over geweest. De meeste zeiden toen div'jes. . .

Okay, thnx
ik zweer bij tabellen maar ik weet dat divjes the way to go zijn :)
Neem deze presentatie eens door. Dan krijg je een idee van de voor- en nadelen van tabellen en layers.
Frank schreef op 01.08.2006 16:12
Neem deze presentatie eens door. Dan krijg je een idee van de voor- en nadelen van tabellen en layers.

ik kan weinig (lees: geen) engels
ik kan weinig (lees: geen) engels
Ai! Dan is zo'n 95 tot 99% van de informatica-kennis die op internet beschikbaar is, onbereikbaar voor jou. Ga dan als de donder engels leren en zorg dat je woordenboeken bij de hand hebt. Dat je geen engels spreekt, geeft niet, maar je moet het wel kunnen lezen en begrijpen.

programeren == engels

<table> => tabel
<tr> => table row => tabel rij
<td> => table data => tabel data
<ol> => ordered list => gesorteerde/genummerde lijst
<li> => list item => onderwerp in de lijst
etc. etc.
De toekomst is CSS en dan de divjes waarvan Jan hier op het forum 3 mooie en leerzame tutorials over heeft geschreven.

Tabellen zijn idd reuze handig en wanneer je dit kent dan ben je geneigd om hier naar te grijpen omdat het CSS dan nog onbekend en ook onbemind is.
Toch zou ik voor CSS en divjes kiezen en hiervoor de opzet maken gezien het de toekomst is.

ik ga voor de divs
nog even over margin en padding, de meeste fouten komen voor al door de verschillende interpetaties van brouwsers, kijk een hoever je komt met border.

Reageren