Wie helpt mij even op weg.
Ik heb een formulier met 28 checkboxes die ik wil valideren en uiteraard laten zien in een opsomtabel.
Ben al 2 dagen bezig maar kom er niet uit.
Als er helemaal geen checkbox is geselecteerd dan moet er een melding komen dat er tenminste een moet worden geselecteerd. Nadat het form is ingevuld moet er een opsom tabel gemaakt worden met de selecties en moet het hele spul naar een database. ik zet hier de hele code maar het gaat denk ik om het stukje code dat iki moet gaan gebruiken nadat het emailadres is gevalideerd. Zie ook mijn 2de bericht.
<?
{ // Blijkbaar is er een fout?! Formulier opnieuw tonen met foutmeldinen
echo ' <font color="'.$kleur.'"><BR>
<strong> <div align="center">Vul de velden die rood zijn opnieuw in.</strong></font></div><BR>
<form action="" method="POST">
<div align="center">
<table border="1" cellpadding="1" cellspacing="1">
<tr align="left" valign="top">
';
if (isset ($bedrijf_fout) && ($bedrijf_fout == '1')){ // Als bedrijf niet goed is dan rode balk eromheen
echo '
<td align="right" valign="middle"> <font color="'.$kleur.'">bedrijf: </font></td>
<td valign="middle"> <input type="text" name="bedrijf" class="fout" value="'. $_POST["bedrijf"] .'"> </td> ';
}else{ // Als wel goed is dan geen rode balk
echo '
<td align="right" valign="middle"> bedrijf:</td>
<td align="left" valign="middle"> <input type="text" name="bedrijf" value="'. $_POST["bedrijf"] .'" readonly > </td> ';
}
echo' </tr>
';
if (isset ($naam_fout) && ($naam_fout == '1')){ // Als naam niet goed is dan rode balk eromheen
echo '
<td align="right" valign="middle"> <font color="'.$kleur.'">Naam: </font></td>
<td valign="middle"> <input type="text" name="naam" class="fout" value="'. $_POST["naam"] .'"> </td> ';
echo '
<td align="right" valign="middle"> Naam:</td>
<td align="left" valign="middle"> <input type="text" name="naam" value="'. $_POST["naam"] .'" readonly > </td> ';
}
echo' </tr>
';
if (isset ($telefoon_fout) && ($telefoon_fout == "1")){ // Als telefoon niet goed is dan rode balk eromheen
echo '
<td align="right" valign="middle"> <font color="'.$kleur.'">Telefoon: </font></td>
<td valign="middle"> <input type="text" name="telefoon" size="10" maxlength="10" class="fout" value="'. $_POST["telefoon"] .'"> </td> ';
echo '
<td align="right" valign="middle"> Telefoon:</td>
<td align="left" valign="middle"> <input type="text" name="telefoon" size="10" maxlength="10" value="'. $_POST["telefoon"] .'" readonly > </td> ';
}
echo' </tr>
';
if (isset ($email_fout) && ($email_fout == "1")){// Als email niet goed is dan rode balk eromheen
echo ' <td align="right" valign="middle"> <font color="'.$kleur.'">Emailadres: </font></td>
<td valign="middle"> <input type="text" name="email" class="fout" value="'. $_POST["email"] .'"> </td> ';
}else{// Als wel goed is dan geen rode balk
echo ' <td align="right" valign="middle"> Emailadres:</td>
<td align="left" valign="middle"> <input type="text" name="email" value="'. $_POST["email"] .'" readonly > </td> ';
echo'
<td align="right" valign="middle">Regio's</td>
<td valign="middle"> </td>
<td align="right" valign="middle">Regio's</td>
<td align="left" valign="middle"> </td> }
</table>
<input type="hidden" name="verstuurd" value="1">
<input type="submit" value="Versturen">
</div>
</form>
<div align="center">';