Hoi,

Ik wil op een site de mogelijkheid geven om een afleverbon te printen (gevult door php).

Wat ik daarbij niet wil is de web kopregels en onderaan het A4tje de regel met het webadres.

Hoi zet ik dat op?
Ik zit te denken aan PDF maar heb nog geen idee hoe ik dat moet aanpakken.
helemaal niet nodig, ga naar pagina-instellingen, en daar kun je de marges/kopteksten e.d. wijzigen. dan kun je dus ook adres / datum e.d. weghalen.

Zo doe ik het zelf ook voor facturen/paklijsten e.d.
Hij is helemaal geweldig.
Wat kan het leven toch simpel zijn.

Bedankt
Volgens mij bedoelt Rob dat de facturen bij bezoekers van zijn website geprint moeten worden of niet?

In dat geval, Google eens op 'PHP PDF'. Ik denk dat je er dan zelf wel uit komt. Maar vragen kun je natuurlijk altijd stellen!
@ Stefan, jij bedoelt de instellingen bij 'Afdrukken'. Wou je dan een hele uitleg op de site zetten hoe de bezoeker dit moet doen, niet erg handig.

@Rob, je kunt het bijv zo doen:
<?php
//hele script
if($print) {
echo 'dit moet worden geprint';
}
// rest hoeft niet te worden geprint
if($print) {
echo 'dit nog wel geprint';
}
//rest van site
?>
als je nu de link pagina.php?print=true doet heb je een soort Printvriendelijke pagina.
Volgens mij bedoelt hij dat niet. Volgens mij wil hij het zo hebben dat je geen URI, datum en tijd en "Pagina 1 van ..." te zien krijgt. . . Dan is een logische oplossing PDF'jes gebruiken :c)
ik ben niet zo'n css expert maar het is toch ook mogelijk met css??
Dan zal de browser nog steeds de URI, de datum en de tijd enzovoorts erbij printen.

Overigens, de link die jij nu geeft, is gewoon een CSS-stylesheet die (zeer waarschijnlijk) wordt gebruikt voor het medium print, voor een printer.

Mij lijkt het handigst een PDF-bestand te genereren met PHP met wat tekst uit een databank. Of eventueel een Word-document.

@Rob: Maak je veel facturen? Stuur je alleen facturen aan mensen die geïnteresseerd zijn een zeer waarschijnlijk van jouw dienst gebruik zullen maken? Dan kun je gewoon handmatig met OpenOffice PDF'jes maken en die met de e-mail opsturen. Ook met Photoshop en familie is het mogelijk PDF'jes te maken. Dus dat zou ook nog een optie kunnen zijn.

Reageren