Ik zag op een site een quote met achtergrond enzo en wil dit ook doen voor m'n quotes (wel andere achtergrond natuurlijk)
Het ziet er zo uit:
Nou heb ik het gekopierd en is het zo:
Achtergrond bestaat uit 2 plaatjes.
Eerste heeft de aanhalingstekens links en een achtergrond die 440x500 is.
Het tweede plaatje zijn alleen de rechtse aanhalingstekens, transparant en is 100x50.
Nou zie je dus dat het plaatje al te klein is.
Mijn vraag: Kan het niet beter 2 transparante plaatjes voor aanhalings tekens en de achtergrond met een backgroundcolor vullen?
Waarom zou er voor deze manier met plaatjes zijn gekozen?
Ik heb het niet over de CSS. Je ziet de screenshot dat ik de css al heb gekopierd + plaatjes.
De vraag is: Waarom is hier gekozen voor die manier van plaatjes en niet 2 kleine transparante plaatjes en een backgroundcolor (dan maakt het niet uit hoe groot het venster is, nou mag ie niet groter zijn dan 440, zie 2e screenshot)
er worden zowieso al 2 afbeeldingen gebruikt maar dan inderdaad niet in 1 element.
Maar als het eerste nou net zo'n plaatje zou zijn als het tweede (dus klein transparant plaatje) en dan een backgroundcolor dan is het toch makkelijker? Ik zal het maandag even uitproberen.
blockquote p {
padding : 8px 8px 1px 8px;
background : transparent url(img/quote_2.gif) no-repeat bottom right;
color : #000000;
font : normal normal 1.3em/18px "Trebuchet MS", Verdana, serif;
}
[edit]
Nog even geprobeert, en vind mijn optie toch het makkelijkst en laad sneller. Heb alleen quote_1.gif op zelfde manier als quote_2.gif gemaakt en background-color toegevoegd.
[/edit]