Ehm...nja nu we toch offtopic bezig zijn zal ik er maar op in gaan hier. Ik zou het niet weten :D Het staat zo op php.net dus het zal wel mogelijk zijn... Toch benieuwd hoe dat er dan uitziet eigenlijk.. Iemand die dat kan uitleggen? :)
je kan echo gewoon op meerdere manieren gebruiken
<?php
// de standaard manier
echo 'foo';
// Funtie stijl
echo('foo');
// Multiline echo
echo 'foo
bar';
// Prettige manier om grote stukken tekst te echo'en
echo <<<stopwoordje
Hier kan je gewoon alles tussen plaatsen, inclusief single en double quotes " '
alle soorten brackets ( ) [ ] { }
en zelfs php tags <? ?> <?php ?>
stopwoordje;
?>
Hopelijk is het zo duidelijk genoeg :)
enne er is nog een manier om iets te executen
<?
$shellbestand = "/var/shell/hello.sh";
$braaksel = shell_exec("sh $shellbestand");
echo "$braaksel";
?>
dat kan je vervangen door dit
<?=`sh /var/shell/hello.sh`?>
@rick: en dat heb je foutloos weten te typen midden in de nacht? god onder je naam is verdiend...
Ik heb je laatste regel uit geprobeerd, maar daar mag je dus geen foutjes in maken. apache crashte toen ik daar een h vergat achter de s van de extentie. De "forgiveness" is hier dus niet echt door gedrongen.
Edit:
@kennie: Is er nu eigenlijk wel een goed atwoord op je vraag?
moet het denk ik zijn want ik moet een bestand kunnen uitvoeren voor gameservers dus bijv, /home/gameserver/start (geen .sh maar dat maakt denk ik geen verschil ;))
oh, dat is iets heel anders! wanneer het geen shell-script is, moet je natuurlijk ook geen sh gebruiken voor je $shellbestand. het zou er dan zo uit zien:
edit: nou ja, bij een gameserver zou ik toch meer naar de richting van een java ssh client to gaan. Is wat gemakkelijker. Kun je ook gelijk kijken hoe het met je server is.
wanneer je de output van een gameserver wilt displayen heb je toch echt java nodig. Maar wanneer de einige output die je wilt zien is of hij gestart is of niet, kun je print_r() gebruiken. $braaksel is namelijk een array.
Java ssh client is eigenlijk niet zo lastig, je kunt hem gewoon downloaden en zorgen dat je een runtime hebt. (ook wel bekend als jre)
Mindterm is een goeie, en er zit ook nog es goeie info bij.
Je moet me niet vragen hoe je hem moet installeren/gebruiken. ik weet alleen dat het werkt. ik heb er geen ervaring mee.
Edit: volgens mij had ik je vraag niet goed begrepen. De echo in shellscrips komt niet in conflict met de echo in php, het zijn namelijk twee verschillende processen.
wanneer je de output van een gameserver wilt displayen heb je toch echt java nodig. Maar wanneer de einige output die je wilt zien is of hij gestart is of niet, kun je print_r() gebruiken. $braaksel is namelijk een array.
Java ssh client is eigenlijk niet zo lastig, je kunt hem gewoon downloaden en zorgen dat je een runtime hebt. (ook wel bekend als jre)
Mindterm is een goeie, en er zit ook nog es goeie info bij.
Je moet me niet vragen hoe je hem moet installeren/gebruiken. ik weet alleen dat het werkt. ik heb er geen ervaring mee.
Edit: volgens mij had ik je vraag niet goed begrepen. De echo in shellscrips komt niet in conflict met de echo in php, het zijn namelijk twee verschillende processen.
ja alleen shell login heb ik liever niet omdat dan hebben ze teveel toegang op de server dan ik wil ;)