Wat mij nu overkomt. Ben ik van plan om op mn oude PII een linux server te zetten. Heb ik gedaan, volgende stap: dommeinnaam registreren. Ik vraag bij wanadoo (mijn provider) een domeinnaam aan, want daar adverteerden ze mee. Lekker handig, de domeinkosten via mn internet-rekening. Ik vul het formuliertje in, en enkele dagen later krijg ik inderdaad een mailtje terug dat ik een domein heb a 30 euries in het jaar. Op zich niks mis mee. Maar nu kon ik nergens vinden of wijzigen waaraan dat domein is gekoppeld. Dus ik mailen met wanadoo. Geen reactie. Ik zoek mijn whois-gegevens op, en zie dat ik geregistreerd ben bij euronet. Ik mail dus naar euronet voor meer info. Enkele dagen later krijg ik tegelijkertijd een mail terug van wanadoo en euronet. Beide met het bericht dat mijn domein gekoppeld is aan mijn webhosting-pakket, en dat daar niks aan te veranderen is. Lekker. dus nu moet ik, om van het domein gebruik te maken, iets van 20 euro per maand betalen voor zo'n pakket. En ik heb gvd mn eigen servertje. Ik ben nu dus mijn 30 euro kwijt en mijn domein. (was toch wel een leuke dubbelzinnige naam: peesee.nl). Ik ga nu peesee.net aanvragen bij een ander bedrijf. Iemand een idee welk? Geen wanadoo meer. Laat bij deze iedereen gewaarschuwd zijn. O ja: nog iets leuks, wanneer je de brief die je krijgt van de nederlandse domeinnaam stichting niet beantwoordt, krijg je een boete van 100 euro. Dit is echt zo'n koffieverhaal. Ook getypt tijdens mn koffiepauze.

p.s.: zouden jullie zo vriendelijk willen zijn peesee.net vrij te houden?
Ik zal het al niet pakken :D, maar als je een domein wilt registreren doe je het best bij whois denk ik.
wat een gezeur is wanadoo toch dan wana je niet doo

Reageren