Ik heb/mag geen tv en daarom heb ik mijn Gamecube console aangesloten op mijn tvkaart in mijn pc. Het enige probleem is dat de kwaliteit van het beeld slecht is (blokkerig).
Mijn pc:
Asus S-Presso barebone
Intel Celeron 2.8 Ghz.
1 Gig Kingston DDR
200GB Seagate 7200 rpm
een philips tv-kaart.. weet niet precies welke (WinFast TV2000 XP Expert WDM heet ie in apparaatbeheer).
Ik gebruik Intervideo Home Theater als home cinema software.
Weet iemand hoe ik de kwaliteit van de beelden kan verbeteren?
Is dat een composite kabel? Die staan laatste als het gaat om goede beeldkwaliteit.
Belangrijk om te onthouden is het simpele feit dat tv's en computermonitoren voor andere dingen gemaakt zijn. Je televisie heeft maar 720*480 pixels. Dat is presies de resolutie van je gamecube waarschijnlijk. Als je dat op je monitor afspeelt (met resoluties van 1024*786 of 1280*1024) moet dat beeld worden uitvergroot en word het al snel een stuk lelijker.
In de instellingen van je tv-kaart kun je waarschijnlijk ergens wat instellingen voor je video-ingang regelen.
Ik kan bijvoorbeeld kiezen voor TV-tuner, S-video en dergelijke. Ik kom ook nog opties tegen als 2 velden interlaced, 2 velden deinterlaced. Misschien kun je daar wat gaan rommelen.
Dat snap ik, maar mijn punt is dat een gamecube er op een tv veel beter uit gaat zien dan op een computer. Tenzij je dus inderdaad je scherm kleiner maakt. Maar dan hou je dus een beeld over van 10 bij 10 centimeter. Terwijl je op een tv een veel groter beeld heb wat er toch nog goed uitziet ;).
Deze instellingen kan ik in mijn homecinema software veranderen: http://www.richardvenneman.nl/homecinema.gif
De Invoerbron moet samengesteld zijn, de anderen doen het niet. Opnamekwaliteit kan niet hoger.
Ik gebruik verder geen aparte tvtuner voor de output, misschien moet ik andere software proberen? :/