Ik zie dat veel CMS'en in een tekstarea werken, dus het volgende moet mogelijk zijn.

Hoe kan ik een <b> ook echt bold weergeven en <i> schuin en <u> onderstreept en <a href...</a> als link. Niet meer, dus geen kleurtjes op zo

dus als in de bron staat:
<textarea><b><i><u>Bla</u></i></b></textarea>

moet dat als output geven:

en tekstarea met daain:

Bla
Dat doe je met WYSIWYG editors. Goede voorbeelden zijn [google]tinymce[/google] en [google]fckeditor[/google]
Maar ik heb het niet nodig voor een cms. Een cms is veeel te uitgebreid, het enige wat ik nodig heb is:

onderstreept
cursief
bold
link
Ik heb wel een cms, maar daarbij is alle javascript aan elkaar geschreven en kom je er niet uit wat waarvoor zorgt.

Maar misschien heeft iemand een CMS waarbij alles wel duidelijk uit elkaar staat, dan zal ik daar wel is in gaan zoeken.

Tenzij iemand natuurlijk weet hoe je dit kunt doen ;-)
Kijk dan naar wat jan heeft gezegt :) dat is echt precies wat je zoekt, volledig customisable, dus je kan die 4 dingen die jij hebt opgenoemt er gewoon (alleen) in zetten.
Ik heb TinyMCE, werkt perfect en je kunt het gewoon customizen allemaal. Je kunt gewoon zeggen van 'Ik wil die knoppen' en je kan ook nog aangeven in welke menubalk (1, 2 of 3)
Nog een keer dan maar:

Ik hoef géén Cms, of WYSIWYG editor

Het enige wat er maar hoeft te gebeuren is dat:
<b>text</b> niet zo wordt weergeven maar zo: text (bold dus)
<i>text</i> moet text worden (cursief dus)
<u>text</u> moet text worden (onderstreept dus)
<a href="http://www.google.nl">google</a>; moet google worden (link dus)

Ik hoef verder geen knoppen of wat dan ook, alleen dit moet gebeuren, en als je kijkt naar het javascript van Tiny MCE, kun je daar NIET wijs uit worden omdat alles aan elkaar staat
Wel PHPNewbie, ik begrijp je helemaal :) Ik heb de vraag ook al eens gesteld (ergens anders) en dan komen ze af met van die grote systemen, maar ik wil het gewoon zelf eens (leren) maken ;) !
the same for me ;-)
TinyMCE is geen CMS, het is wat het doet: een WYSIWYG-editor. Er is niet een standaard widget, zoals een textarea of een checkbox voor dat wat jij wil, dus moet je het zelf maken. Gelukkig zit die functionaliteit wel in browsers, je moet hem alleen nog even op de desbetreffende pagina/div/textarea loslaten met behulp van Javascript.

Helaas is Microsoft's implementatie iets anders dan die van Mozilla, en is de implementatie van Webkit (Safari) nog niet volledig en niet gedocumenteerd. Wat betreft Opera, geen flauw idee.

Microsoft's implementatie
Mozilla's implementatie
Safari's broncode betreffende contentEditable en Alle documentatie erover @ Apple.com (zo goed als niets dus)

Volgens mij is Jan er ook ooit eens mee bezig geweest.

Reageren