Hoi,

Ik ben bezig mijn statistiekenscript uit te breiden. Leden kunnen hun favoriete genre kiezen dmv een dropdownbox. Ik wil het meest voorkomende genre selecteren en weergeven, hoe doe ik dat?
Simon schreef op 12.08.2006 23:35
Het lukt dus nog niet..

ik doe met php gewoon <? echo "".$list->genre.""; ?> heb ook al list aantal geprobeerd maar ik ben niet zo goed met php, hehe

kan korter:

<?php echo $list->genre; ?>
<?php print_r($list); ?> doet wonderen. Gebruik wel mysql_fetch_assoc() i.p.v. object. Zie verder de handleiding.

En waar ineens al die gekke "". scripts vandaan komen? Wie heeft dat bedacht? Slaat helemaal nergens op, laat die overbodige zooi weg.
Hmm ik krijg nog steeds geen output..
Ik heb nu de verkorte phpcode gebruikt en object vervangen door assoc.

<? print_r($list); ?> gebruikt maar dan krijg ik dit te zien: "Array ( [favorietegenre] => [aantal] => 11 )"

<?php print_r($list10->favorietegenre); ?> ook geprobeerd maar dan krijg ik weer niks te zien en van die handleiding wordt ik niet veel wijzer...

die "".-scripts heb ik mezelf denk ik aangeleerd.. :/

Omdat je nu assoc gebruikt moet je tweede print_r er zo uitzien:
<?php
print_r ($list['favorietegenre']);
?>
Ik krijg nog steeds niets te zien :(

<? $select = "SELECT favorietegenre, COUNT(favorietegenre) AS aantal FROM leden_gegevens GROUP BY favorietegenre ORDER BY aantal DESC LIMIT 1";
$query = mysql_query($select)or die(mysql_error());
$list = mysql_fetch_assoc($query);
?>

<?php print_r ($list['favorietegenre']); ?>
De query zelf is in ieder geval goed, die heb ik net lokaal getest op een vergelijkbare tabel.

Reageren