Ik ben hier al een tijd mee bezig hoe ik dit nu moet oplossen. Er zijn heel veel tutorials hoe een session werkt onder PHP maar niet als je gebruiker cookies heeft uitgeschakeld. De methode om de SESSID via URL te laten lopen wordt afgeraden. Ik gebruik sessions om belangrijke variabelen in op te slaan.
Dit gaat niet lukken wanneer de gebruiker cookies heeft uitgeschakeld. Wat is jullie kijk hierop.

mijn afweging is als de gebruiker cookies heeft uitstaan bepaalde gedeeltes van de website niet toegankelijk te maken

Graag hoor ik van jullie
Dan zou ik het toch via de urls unieke kenmerken moeten meegeven (uiteraard zo uniek dat hij niet te raden is, dus geen md5 van een integer-veld dat als key met autoincrement in je db staat)

URL's herschrijven bij de output is vrij simpel met [php]output_add_rewrite_var[/php]. Deze gebruiks PHP zelf ook om session_id mee te geven via de URL.

Normaal gesproken wordt session_id in een cookie opgeslagen (dus ja, sessies zijn zo gezien wel afhankelijk van cookies) en waneer dit niet werkt stapt PHP automatisch over op session_id in de URL.
Bedankt ik ga de URL gebruiken voor informatie van de SESSION_ID

gr Creator

Reageren