Hallo,

Ik heb eigenlijk een serieus probleem. Ik heb namelijk een mooi logootje gemaakt voor mn website en wil dit op de header van mn site zetten. Het is geen mooi vierkant, dus is er een gedeelte dat transparant moet zijn. Dat is allemaal geen probleem enzo, maar als ik het nu opsla als gif dan maakt hij de randen zo heel pixel-achtig en 'gekarteld'. Ik heb al geprobeerd om de opties aan te passen, maar niets helpt. ALs ik het dan opsla als png werkt het perfect, maar dan heb je weer een probleem met IE en zo ;) . Weet iemand wat ik verkeerd doe? Als ik al iets verkeerd doe :P .

Ponzi
volgens mij moet je iets doen met je javascript in firefox tot hij dat automatisch :)
Qué? Het heeft niets met de browser te maken, maar met photoshop ;) . Het probleem ligt bij het opslaan van de afbeeldingen. De mooie ronde kanten worden dan gekarteld ;) .
Dat is inderdaad mogelijk met PNG, maar GIF is ook gewoon een optie.

Welke opties gebruik je?
Ik meestal:

De Matte moet je dan wel instellen in de kleur van de achtergrond waar je gifje op komt te liggen. (Wat een zin :s)
Ja en het hangt er ook van af hoe je originele plaatje er uit ziet. Er zijn verschillende technieken om een plaatje uit te snijden met verschillende resultaten.
@Willem-Jan: Zo doe ik het ook. Maar ik wil er geen randje rond zo :) . OFwel komt er zo een randje rond(matte) ofwel is het gepixelt :( .

@ Jan: Het plaatje is perfect in .psd en .jpg en .png. Ik heb het zelf getekend ;) .
Ponzi, dat zijn de enige mogelijkheden :P Of je werkt met Matte (en zult die dus moeten aanpassen als je een andere achtergrond krijgt), of je krijgt het gepixelt :)

Mocht je dat niet willen zul je denk ik met PNG moeten werken, waar een IE hack voor is.
Je moet een stukje CSS toepassen (en weer moeilijk doen om dat valid te krijgen (behavior = IE only))
Grmbl... :( Maar toch bedankt beide ;) !

IE .. ik krijg er echt #F*!N@ç?G van !

Reageren