Ik probeer gedeeltelijk aan de hand van Jan's tut mijn site die met tabellen is opgebouwd in div's om te zetten. Dat is me in eerste instantie redelijk gelukt (ik weet het, het zie er nog niet uit, maar dat komt nog wel) Klik
Maar nu heb ik hier een herschikking van de text gedaan (meer text in de sidebars en minder bij de content) en het ziet er zacht gezegd "minder goed uit. Klik.
Zoals je waarschijnlijk al gezien hebt is het de bedoeling dat het witte middenstuk helemaal doorloopt naar beneden en dat de afronding die in de eerste layout helemaal aan de onderkant zit in de 2e ook aan de onderkant zit.
Maar dat krijg ik echt niet voor elkaar.
Of is dit niet mogenlijk met css?

[edit]Foute link....[/edit]
Okee, ik heb de footer helemaal onderaan gekregen door clear: both; te gebruiken, maar nu nog een ander probleem:

Klik!

Je ziet dat het witte stuk in het midden meteen na de text ophoud, maar ik wil het laten doorlopen naar onder. Wie kan me hiermee helpen?

Heel erg bedankt alvast!
sorry, op het quote knopje geklikt in plaats van wijzig...
Kun je een met PhotoShop of zo een voorbeeld maken van het gewenste resultaat? Dan kan ik je misschien wat tips geven.
Het gewensde resultaat kun je hier zien, alleen dan wil ik het zonder tabellen.
Dat is een 3 kolommen layout

Zoek op 3 column layout of op deze site
http://www.maxdesign.com.au/presentation/page_layouts/
kijk dan bij:
* "Selectutorial" step by step layout tutorial
of
* "Liquid Layouts" step by step layout tutorial
Liquid Layout is dat ie zich aanpast aan de grote van de scherm, als je dat niet wilt moet je voor de eerste optie kiezen op die site en anders ff googlen op wat ik eerder schreef.
Succes.
@kalle: Bedankt! Dat was net wat ik nodig had:D
eindelijk is het me gelukt (of ik bedoel: gaat het me lukken). Voordat ik de layout met tabellen had gebruikt had ik ook al meerdere pogingen met css gedaan, maar ik bleef steeds steken. Daarom had ik maar tabellen gebruikt.
Maar na het lezen van Jan's tut wilde ik toch nog een poging doen. En nu lijkt het uiteindelijk toch te lukken:D
Suc6 en weetje je bent hier precies aan het goede adres want Jan is echt vet goed en heeft het voor mij voor elkaar gemaakt dat ik mijn site nu ook lekker opgemaakt heb met CSS :)
Ja, dat weet ik. Bijna alle css tut's komen van hem. Heb ik veel van geleerd!
Zeer goed bezig dus, en volgens mij vinden wel meer gebruikers dat op dit forum!

Reageren