Installeer een locale webserver met php en evt. een database zoals MySQL of, beter, PostgreSQL. WAMP is bijvoorbeeld een compleet pakket voor een Windowsbak met Apache, MySQL en PHP.
Verder heb je een goede editor nodig, bv. Eclipse met een PHP-plugin. Eclipse kun je ook uitstekend gebruiken voor de Java-avonturen, daar is het oorspronkelijk voor ontworpen.
En verder tutorials lezen, scripts van anderen uitpluizen en veel, heel veel fouten maken en dan herstellen. Daar leer je van.
Met een Java-achtergrond heb je PHP zo onder de knie.
Java heb ik lang niet onder de knie. Ik heb er maar een klein beetje ervaring mee. De basis om eerlijk te zijn... Ik krijg er namelijk net een half jaar les in op school.
Ik begrijp al de basis vrij wel. Mijn webserver ondersteunt php al. Mja tutorials lezen en leren leek mij ook het handigst. En als ik ergens niet uitkom, kan ik het gewoon hier vragen?
Heb je een webserver al draaien thuis dan Cress? Of is het een externe webserver??
Zo het een externe server is, installeer dan op je eigen computer even Wamp, zoals Frank al aangaf. Je kan dan op je eigen computer, dus die waarop je ook je php bestanden maakt, je scripts testen. Dat scheelt een bult moeite.
Verder zijn er inderdaad wel beginners tutorials en PHP lijkt wel aardig op Java. Dus het zou voor jou geen probleem mogen zijn.
Ik heb idd een externe webserver. Niet van mij dus. Maar ja, zoveel moeite kost het niet. Ik upload ze gewoon eve en test ze.
Maar misschien dat ik toch maar eve wamp ofzo installeer. Alleen er blijven dingen die ik erg moeilijk snap. Ik wil namelijk php leren om mijn eigen blog een beetje in elkaar te zetten. Tenminste, ik wil gewoon een klein informatie systmeepje kunnen maken waarbij het makkelijk is om informatie op mijn site neer te zetten, zonder steeds in al die html codes dingen te gaan veranderen.
Dat kan vrij gemakkelijk als je een MySQL database hebt. Daarvoor zijn ook beginnerstutorials te vinden. Kijk ook eens naar deze tut (bevat veel van wat je wil):