Ik heb bij mij thuis beneden een apache server geinstalleerd, doe ik het op mijn eigen computer (met precies dezelfde shit) werkt het ineens niet. Krijg ik bij het installeren van de mySQL :

Iets met password is NO en dan een melding iets over de TCP 3306.....(poort)

Weet iemand waar dat aan kan liggen?
Heb je een iets duidelijkere foutmelding?
Nee met die foutmelding kan het wel heel veel zijn.

Volg de handleiding van Arjan.
@Arjan: ik had 'm eerst wel succesvol geinstalleerd maar toen kon ik http://localhost/PHPmyAdmin ookal niet openen. Firewall stond uit. Alles gedaan wat er stond....
Wat bedoel je met 'ook al niet openen'. Iets concretere info zou welkom kunnen zijn ;).
@Arjan : er gaat bij mij schijnbaar iets fout met de mysql installatie. Als ik nl. de mysql installeer dan staan er als het goed is vier van die rondjes, daar horen vinkjes in te komen. Bij het derde rondje gaf hij de melding dat poort 3306 niet open stond ofzo en dat de firewall uitgeschakeld moest worden. Allebei gedaan, maar geen resultaat.

De eerdere installatie ging vlekkeloos, alleen was er nergens een phpmyadmin aanwezig.... ging dus schijnbaar ookal fout....
PHPMyAdmin moet je los installeren en is geen onderdeel van MySQL.

Welke firewall heb je?
Ik denk dat je gewoon je wachtwoord fout hebt. (als je die hebt) of dat de instellingen verkeert zijn (logish)

Reageren