Bij de reacties van de tut van Miranda Verburg heb ik de volgende reacties geplaatst. Om het even wat overzichtelijker te houden verplaats ik 't even naar het forum

Ik heb even een praktisch vraagje over de mod_rewrite module

Ik heb het .htaccess bestand in mijn root folder staan. Het volgende staat er in:

quote:
RewriteEngine On
RewriteRule ^(.*)/ logboeken/persoonlijk_logboek.php?id=$1

Wanneer ik nu www.mijnsite.nl/logboek/1/ doe krijg ik mooi mijn profiel. Wanneer ik nu www.mijnsite.nl/1/ doe krijg ik de 404 error.

Best een beetje vreemd omdat hij het bij logboek wel doet en bij logboeken niet.

Ook vreemd dat hij het dus wel goed doet wanneer hij naar een submap verwezen wordt en dat terwijl dat niet in de rewriterule staat.

Wie kan hier duidelijkheid over geven?

Wanneer ik er een slash voor zet is de totale layout van mijn pagina weg. Wanneer ik nu www.mijnsite.nl/logboek/1/ benader krijg ik foutmelding 500. Dit is dus niet de oplossing.

De exacte vraag nu dus: hoe reageert deze module met submappen. Moet je altijd even veel stapjes in het adres zetten als dat je submappen hebt?

En waarom werkt het met logboek wel en met logboeken niet?

Groeten Cris!
Nog een vraagje: Is het mogelijk om deze module te gebruiken zonder hoofdlettergevoeligheid? Wanneer ik nu gewoon de regel

RewriteRule ^disclaimer/ disclaimer.php

heb en ik typ in mijn browser

www.mijnsite.nl/DiScLaImEr dan doet hij het niet.

Dan geeft hij mijn zelf ingesteld 404 error.

Wie kan me duidelijkheid bieden?

Groeten en alvast bedankt! Cris
Misschien dat er mensen nieuwsgierig zijn naar de oplossing voor die gebruikersnamen, vandaar dat ik het even post.

Ik ben uiteindelijk door Stefan op het juiste pad gebracht.

[code]
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteRule ^([a-zA-Z0-9]+)$ profiel.php?gebruikersnaam=$1 [QSA,L]
</IfModule>

Gewoon even ter informatie!

Groetjes!

Reageren