Ik zoek een programma dat natuurlijk uitgebreider is dan paint, alhoewel ik daar ook wel zeer goed mee uit de voeten kom, zodat ik een rechthoek kan maken met rond hoeken, die ik dan driedemensionaal kan draaien zodat je de afbeelding vanuit een andere hoek kan zien. Dat rechthoek moet dan een ipod voor gaanstellen.
Maar ik heb geen zin in cracks downloaden voor paintshoppro enzo, en tmoet beetje easy prog zijn als het kan.
Ik ben het nu aan het downloaden. Ik heb het wel eens eerdeer gehad, alleen weer verwijderd omdat ik geen zin in uitdocteren had. Alleen ik merk dat ik mijn design skills ietsje achter lopen vergeleken wat ik nu met php kan realiseren dus. Ik ga mij de GIMP ff waardig maken.
Paint.NET is image and photo manipulation software designed to be used on computers that run Windows 2000, XP, Vista, or Server 2003. It supports layers, unlimited undo, special effects, and a wide variety of useful and powerful tools.
It started development at Washington State University as an undergraduate senior design project mentored by Microsoft, and is currently being maintained by some of the alumni that originally worked on it. Originally intended as a free replacement for the MS Paint software that comes with Windows, it has grown into a powerful yet simple tool for photo and image editing. The programming language used to create Paint.NET is C#, with a small amount of C++ for setup and shell-integration related functionality.
edit: Of je er ook echt mee kan tekenen weet ik niet. Daarvoor kan je ook een vector-programma gebruiken op zich, zoals Inkscape
Inkscape is an Open Source vector graphics editor, with capabilities similar to Illustrator, Freehand, CorelDraw, or Xara X using the W3C standard Scalable Vector Graphics (SVG) file format. Supported SVG features include shapes, paths, text, markers, clones, alpha blending, transforms, gradients, patterns, and grouping. Inkscape also supports Creative Commons meta-data, node editing, layers, complex path operations, bitmap tracing, text-on-path, flowed text, direct XML editing, and more. It imports formats such as JPEG, PNG, TIFF, and others and exports PNG as well as multiple vector-based formats.
Inkscape's main goal is to create a powerful and convenient drawing tool fully compliant with XML, SVG, and CSS standards. We also aim to maintain a thriving user and developer community by using open, community-oriented development
Persoonlijk vind ik het veel lekkerder tekenen dan Photoshop, met als bijkomend voordeel dat je vector-tekeningen maakt, die kan je dus oneindig schalen. Maar bij tekenen blijft het wel een beetje. Je kan er geen foto's mee bewerken of in je tekeningen verwerken.