De titel zegt het al. Ik wil een achtergrond in een td. Niet gaan zeggen dat ik met div's moet werken want dat weet ik nou ook wel,

Ik heb nu dit:

<TD class="headermouseout" onMouseover="this.className='headermouseon';" onMouseout="this.className='headermouseout';" >
	Home</TD>

Css(externefile):

.headermouseout {
    background-image: url(images/paars.jpg);
	background-repeat: no-repeat;
	background-position:  right top;
    height: 20px ;
    padding-left: 9px;
    margin-right: 10px;  
	width: 100px;
	text-align: left;

border: 0px solid #FFF;
	color: #FFF;
	font-family: Arial;
	font-weight: Bold;
	font-size: 9pt; 
	text-decoration: none
}

.headermouseon {
    background-image: url(/images/bg_tab_off2.gif);
	background-repeat: no-repeat;
	background-position: top right;
    height: 20px ;
	width: 100px;
	padding-left: 9px;
 	text-align: left;
	background-color: #000;
	border: 0px solid #FFF;
	color: #FFF;
	font-family: Arial;
	font-weight: Bold;
	font-size: 9pt; 
	text-decoration: none;
}

Hij geeft nu geen achtergrond plaatje. Ik krijg het maar niet voor elkaar. Wie ziet de fout, of verbetering?
Dus dit is om telkens de achtergrond te veranderen ofzo? In je css zie ik wel background-image, moet dat niet gewoon background: url(blabla.jpg); zijn? Verderop ga je ineens weer met background-color werken... hoe zit dat dan?
background: #kleur url('image.gif') no-repeat;
In IE wordt het lastig, want die ondersteunt de pseudo class :hover niet voor td. Er zijn workarounds voor. Misschien dat ik daar eens een tut van ga maken ;-)
Komt die er binnenkort dan? Ik zit daar wel even op de wachten:P Ondanks me probleempjes vind ik css zow chill;)
jan heeft oplossing , ik heb drook 1 voor :)
www.caz.nl heeft het wel. Met een achtergrond in een td. Alleen bij mij werkt het niet. Terwijl ik alles precies hetzelfde overgenomen heb.
@ Martijn: ik zal er aan het eind van de middag een tut over maken, okee? Moet zo even op pad, maar ben om een uur of half vijf wel weer thuis.
Oke, dan hoop ik dat als ik vanavond er mee bezig ga het gaat lukken. Al vast bedankt!!!

Reageren