Hallo allemaal,

Sinds gisteren ben ik 'trotse' eigenaar van de velleman K8055. (zie google)
Juist ja, een USB controller, lekker relais, leds ed... sturen via pc.
Nu nog ff wat VB software maken om te testen :) en naderhand via http m'n projecten sturen (leuk..)

Zitten er hier op phphulp ook electronica fans ivm controllers?

mvg
Luc
Nah ik ben wel af en toe bezig met elektronica :P Alleen ik weet er niet zo super veel van :P, maar een USB controller heb ik nou net nodig :P Ik voeg je toe op msn :P

Edit: Hmmpf heb je niet :p
Via de usb niet, maar ik heb wel een tijdje met mijn Nokia 3310 en een seriele kabel smsjes verstuurd met PHP.

pigollekeAThotmailDOTcom :)

leuk apparaatje, die had iknog niet gezien.

ik volg een opleiding bachelor in de electronica-ict
dit is het bordje:

ik zou graag ook willen horen hoe je dat dan doet om het via php te laten werken ...
[edit]relais zie ik er niet op zitten hoor, enkel een paar transistors. Heeft het apparte voeding nodig?[/edit]
Er zit een driver ic op het printje, kun je samen met relais en een voeding op aansluiten.
Het printje neemt z'n voeding via usb (70mA ongeveer)

Analoge ingangen (2) kun je voeden via interne voeding (5V) of extern (tot 60V dacht ik), kun je lekker instellen via brugjes.

Hoe ik dit app moet aanspreken via php moet ik nog bekijken, maar denk dat ik een ocx moet gaan maken en die includen op een webpagina.
Maar jullie zullen er zeker van horen...
Op linux zou je de linux driver kunnen gebruiken, en zo te zien met exec() kom je verder een heel eind. Maar het mooiste zou natuurlijk zijn als iemand een pecl module voor PHP zou makken met daarin de functionaliteit ervoor. Iets vergelijkbaars zal vrij gemakkelijk mogelijk zijn bij Windows.

En dan je koffiezet-aparaat erop aansluiten >:)
'k heb op mijn laatste (parttime) job 2 jaar gewerkt met ZWorld SBC's (Single Board Computers), programmeren in C en wat Windows-appjes gebakken in VB om de boel uit te lezen, te loggen en te besturen....erg leuk om mee te werken:

http://www.zworld.com/products/bl2100/

Reageren