Persoonlijk vind ik beide ontwerpen niet heel erg mooi. Laat ik uitleggen waarom:
de eerste
het plaatje van de site links boven komt uit het niets. Het is vast een bestaande website maar heeft uiteindelijk niks met jou diensten te maken vind ik.
Laatste project en Nieuws plaatjes passen totaal niet bij elkaar, laat staan bij de rest van de site. Probeer wat meer één stijl aan te houden.
Probeer nooit, maar dan ook nooit met frames te werken. Div layers met behulp van css zijn de toekomst, het werkt geweldig. Kijk voor een voorbeeld maar eens op mijn site.
Ook geen standaard text opmaak gebruiken voor de content en links. Dat is te goedkoop vind ik... En het is snel netjes opgelost.
Ik denk stiekem, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker dat je de laaste projecten niet zelf gemaakt hebt. Daar zijn ze te professioneel voor.
de tweede
De knoppen zijn te groot, het paars met grijs past niet netjes bij elkaar. Het is niet verfrissend vind ik. Het spreekt niet aan. Ook hier geld het commetnaar van de eerste over de opmaak van de teksten etc ook weer.
Tip:
Probeer eens iets te doen met minder plaatjes, meer kleuren en rust in je site.
Ik ben benieuwd wat je gaat doen met deze feedback!
Ik wil niet veel zeggen, maar ik vind de prijzen bereken pagina niet echt professioneel hoe weet een klant nu wat supermooi en zeer mooi is? voor hem/haar is het altijd zeer mooi uiteraard.
ten tweede snij je jezelf ook een beetje in de vingers op deze manier, want klanten kunnen wel opgeven, van zoveel pagina's zijn het (ongeveer).
maar zijn dit lange of korte pagina's? klanten weten dit niet, en daarom kun je beter een vragenlijst en een beschrijving van de website laten invullen zodat je zelf de prijzen kan berekenen.
Wil je toch perse dat klanten een indicatie van de kosten krijgen, zorg er dan voor dat er duidelijk staat dat dit een indicatie is, of onder voorbehoud oid.
De eerste vind ik mooier, overzichtelijker.. hoewel ik de indruk heb dat hij op één hoopje is gegooid/geplakt. Misschien wat meer margin/padding? De tweede vind ik persoonlijk te goedkoop: Figuurtjes gedownload en op een grijze (saaie) achtergrond geplakt ;) . Als ik jou was zou ik de eerste nemen met wat meer margin/padding en een ander lettertype (arial, helvetica ofzo) en iets meer contrast met de achtergrond. met dat laatste bedoel ik je achtergrond lichtgrijs ofzo en je content wit (of andersom) ;) zoiets ! succes.
En wat misschien nog wel belangrijker is dan het ontwerp: let op je taalgebruik.
Spel- en taalfouten op een pagina geven een zeer onprofessionele uitstraling, hoe gelikt je site er verder ook uit mag zien. Bij mij moet iemand dan wel met heel goede argumenten aankomen voor ik alsnog wil overwegen hem een site voor me te laten ontwerpen.
En de grootste no-no is natuurlijk wel het verkeerd schrijven van je eigen naam ;-)