Hallo mensen.

ik ben volledig nieuw in de wereld van php en ik ken niet veel mensen in mijn omgeving die mij kunnen helpen vandaar.

Mijn probleem is als volgt:

Ik ben bezig aan een website waar mensen tegen betaling iets kunnen downloaden.
Ik wil het zo regelen dat ik met een link
(bijv. http://www.mijndomein.nl/preview/prev.php?item=Partyaffair) een php-script naar het bestand laat zoeken dat bij de beschrijving past (bijv. DJ Boozy woozy - Party affair.mp3 ) en dat dan vervolgens afspeeld in een pop-up venster. Ik had bedacht dat het afspelen via een embed controller kan. (in dit geval WMplayer). Maar dan ben ik er nog niet. Er moet dan ook een link gegenereerd worden die de bezoeker naar een betaalscherm brengt. Het betaalscherm heb ik al weten te regelen, en zit zo in elkaar dat de bezoeker na betaling automatisch wordt doorgelinkt. Als de betaling dan is voldaan moet er een e-mailtje worden gegenereerd waarin een link staat die maar 1 keer te gebruiken is. Die link gaat dan vanzelfsprekend naar het te downloaden item.

Wie o wie durft het aan om mij (op weg) te helpen?
alvast heel erg bedankt :):)

groetjes,
Bram
Offtopic:
Jij wilt mp3's op jou site verkopen? Ik denk dat je even de regels van bumastemra(of hoe heet dat) moet lezen. Ik denk dat het niet mag omdat de muziek niet van jou is.

Ontopic:
Zoek eerst naar een download-script. Deze maakt bestanden zo dat je ze maar 1x kan downloaden anders is alles nog met een omweggetje gratis van de site te halen. Daarna zou ik bijv mollie eraan koppelen.

Succes
ik heb al het een en ander geregeld wat buma stemra betreft, maar toch bedankt voor de waarschuwing. :)
wat is trouwens mollie?
Mollie is een bedrijf dat betalingen voor site's regelt.

Arjan heeft er ooit eens een mooi script voor geschreven! Kijk eens!

Offtopic:
Veel succes met een betaal site voor mp3's...
Mollie is een simpele manier van micropayments.

De eenvoudigste oplossing is een database met 2 tabellen. 1) bestanden (id/naam, bestanden zelf staan gewoon in een map) en 2) gebruikers. Die gebruikers kopen een bepaald bestand (id) met hun unieke code. Vervolgens laat je php een mooie header genereren die bied het bestand ter download aan. Zorg er wel voor dat niemand in die map kan komen, anders heeft het alsnog geen nut.
ok, maar er is een probleempje:
Ik weet vrijwel niks van php-programmeren :s

ik kan wel een beetje turbo pascal programmeren en html editten maar daar houd het een beetje op.

wat Mollie betreft, bedankt maar ik maak gebruik van eurobellen.nl iets vergelijkbaars.
Je hebt niet echt genoeg credits opgebouwt dat ik nu alles ga voorkauwen voor je.

Dit is een beetje de richting welke je op zult moeten.

<?php

if($uniekecode)
{
//bestandsnaam ophalen uit de database
$bestand = blablabla;

header('Content-Description: File Transfer');
header('Content-Transfer-Encoding: Binary');
header('Content-Type: application/force-download');
header('Content-Disposition: attachment; filename="'.$bestand.'"');
header('Content-Length: '.filesize($bestand));

readfile($bestand);
}