Beste mensen ik heb een server draaien via Fedora, maar kan op geen enkele manier verbinding maken. poort 80 heb ik door gestuurt naar het ip van de server dia achter een router 3com 3CRWE554G72 zit alles werkt als ik http://localhost intik en internet werkt prima ook heb ik op de server een statisch ip en in fedora heb ik de firewall uit gezet. heb unet gebeld (mijn profider) die zegt dat poort 80 niet geblokkeert is. onlangs heb ik ook andere poorten geprobeert maar niks helpt.
Laat me raden: Als je je eigen ip-adres (je buitenstaande adres, het adres wat je hebt gekregen van je isp) intypt en je drukt op ophalen krijg je het configuratiescherm van de router?

Indien 'ja': dat is vrij normaal. Mijn router (speedtouch 510) neemt ook al het verkeer wat van binnen het netwerk komt en stuurt het door naar zichzelf in plaats van naar de ingestelde forwards.

Probeer ook eens te testen door de computer (of het draadloze netwerk >:) ) van de buurman te proberen en dan verbinding te maken met je ip-adres.
Je kan een hostfile aanpassingen doen, maar daar heb je een domeinnaam voor nodig. Of maak gebruik van zijn hostname. Of pak een proxy.

Reageren